نماد آخرین خبر

بلینکن: مذاکرات جاری آخرین فرصت برای آتش‌بس است

منبع
فارس
بروزرسانی
بلینکن: مذاکرات جاری آخرین فرصت برای آتش‌بس است

فارس/ وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن امروز دوشنبه در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مذاکرات جاری درباره غزه، «شاید آخرین فرصت» برای آتش‌بس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی باشد.
 
آنتونی بلینکن که برای نهمین بار طی جنگ غزه، به فلسطین اشغالی سفر کرده، امروز دوشنبه در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ از آخرین فرصت موجود برای آتش‌بس سخن گفت.

وی هشدار داد که مذاکرات جاری در خصوص آتش بس در نوار غزه «شاید آخرین فرصت» برای پایان دادن به جنگی باشد که بیش از 10 ماه از آغاز آن می‌گذرد.

بلینکن تصریح کرد که «این لحظه تعیین کننده است، به احتمال زیاد بهترین و شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه هایشان، دستیابی به آتش بس و قرار دادن همه در مسیری بهتر برای صلح و امنیت پایدار باشد».

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن، روز یکشنبه اعلام کرده بود که آتش‌بس در نوار غزه همچنان ممکن است.

این در حالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو روز گذشته بر باقی ماندن اسرائیل در محور فیلادلفیا در مرز بین غزه و مصر تاکید کرد. امری که به اذعان مذاکره‌کنندگان اسرائیلی خود مانعی بر سر راه دستیابی به توافق است.

اما نتانیاهو تنها لحظاتی پس از ورود بلینکن به فلسطین اشغالی بر این موضوع تاکید کرد.رهبر اپوزیسیون اسرائیل یائیر لاپید امروز تصریح کرد که اظهارات بلینکن مبنی بر این‌که آخرین فرصت برای تبادل اسرا است، خطاب به نتانیاهو بود تا فرصت را از دست ندهد و اسرا را بازگرداند.

این در حالی است که مذاکرات آتش‌بس در غیاب حماس در اواخر هفته گذشته در دوحه با حضور نمایندگانی از قطر، مصر، آمریکا و اسرائیل از سر گرفته شد و از روز گذشته در قاهره دنبال و هیأت مذاکره‌کننده اسرائیلی یکشنبه به مصر اعزام شد. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره