نماد آخرین خبر

الجزائر: ارتش برای کمک به غزه آماده است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
الجزائر: ارتش برای کمک به غزه آماده است

تسنیم/ رئیس جمهور الجزائر گفت که ارتش کشورش برای کمک نظامی به غزه در صورت باز شدن مرز مصر به روی این کشور آماده است.

عبدالمجید تبون، گفت که نیروهای مسلح کشورش برای کمک نظامی به غزه در صورت باز شدن مرز مصر به روی این کشور آماده است.

تبون که از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری الجزائر در هفتم اکتبر (14 مهر آینده) است، شب گذشته در یک گردهمایی تبلیغاتی در شهر قسنطینه، این اظهارات بی‌سابقه را به زبان آورد.

او گفت: قسم به خدا هرگز فلسطین و به ویژه غزه را رها نخواهیم کرد و الجزائر آماده اعزام ارتش به غزه است؛ قول داده‌ام که ارتش آماده‌ است و به محض اینکه مرزها باز شد و اجازه عبور کامیون‌ها و اتوبوس‌ها داده شد، ما طی  20 روز، در غزه چند بیمارستان خواهیم ساخت و صدها پزشک به آنجا اعزام خواهیم کرد».

تبون در ادامه گفت مسئله فلسطین، فقط مسئله فلسطینیان نیست؛ بلکه مسئله الجزائر نیز هست و این کشور آماده کمک به همکیشان و همتباران خود است. رئیس جمهور الجزائر گفت که از زمان جنگ‌های صلیبی (زمان اشغال قدس به دست مسیحی‌ها)، الجزائری‌ها با فلسطین در ارتباط بوده‌اند.
 
این حرف‌های تبون به مصری‌ها به ویژه طرف‌داران ژنرال عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر خوش نیامد و آن‌ها در مقابل حرف‌های محمد حسنی مبارک، رئیس جمهور اسبق مصر را بازنشر کردند که طی آن بدون اشاره به الجزائر گفته است که برخی از آمادگی کشورشان برای اعزام نیرو به فلسطین می‌گویند، این‌ها کشورهایی هستند که در سخن گفتن به دنبال آزادسازی هستند.

علی رغم این مواضع، یمنی‌ها از این اظهارات تبون استقبال کردند؛ محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که این اظهارات مهم، خیلی خوب و بی‌نظیر است.

الحوثی گفت: به اذن خدا، با جبهه‌های محور قدس به منظور تحرکات بیشتر و گشودن جبهه‌های جدید، به منظور هماهنگی جهت کمک به غزه و فلسطین، اقداماتی صورت می‌گیرد. او ادامه داد: ما در یمن آماده هماهنگی و همکاری با الجزائر به منظور کمک به غزه هستیم».

الجزائر به دلیل سابقه ضد استعماری خود علیه فرانسه به کشور انقلاب و ضد استعمار معروف است که گفته می‌شود در این راه بیش از یک میلیون شهید تقدیم کرده است. این کشور همواره مواضع قاطع و صریح در حمایت از فلسطین داشته و روز گذشته تبون نیز اعلام کرد که سوخت در اختیار لبنان قرار می‌دهد و در شرایط سخت از این کشور حمایت می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره