نماد آخرین خبر

رئیس‌جمهور بلاروس: اکثر اوکراینی‌ها از زلنسکی متنفرند

منبع
فارس
بروزرسانی
رئیس‌جمهور بلاروس: اکثر اوکراینی‌ها از زلنسکی متنفرند

فارس/ رئیس‌جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو در اظهاراتی بر این موضوع تاکید کرد که اکثر مردم اوکراین از رئیس‌جمهورشان متنفر هستند.
 
لوکاشنکو عنوان کرد که اکثر قریب به اتفاق مردم اوکراین تحت تاثیر سیاست‌های جنگی از ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس‌جمهور کشورشان متنفر هستند.

به گزارش راشاتودی،‌ لوکاشنکو با اشاره به بی‌خبر بودن دولت اوکراین از نظرات آن دسته از مردمی که نمی‌خواهند جان خود را در جنگ با روسیه از دست بدهند،‌ عنوان کرد، زلنسکی حمایت خود را در بین مردم از دست داده است.

لوکاشنکو در جریان یک مصاحبه با تلوزیون روسیه در انتقاد از عملکرد زلنسکی عنوان کرد، ایدئولوژی نئونازی زلنسکی با دیدگاه مردم اوکراین همخوانی ندارد.

وی در بخشی از اظهاراتش اینطور بیان کرد:‌ 70 درصد از اوکراینی‌ها از زلنسکی متنفر هستند،‌ زیرا او یک چیز وعده می‌دهد و بدون تحقق وعده‌اش،‌ کار دیگری را انجام می‌دهد.

جان مردم اوکراین در خطر است. لوکاشنکو در مورد آمار و ارقامی که در صحبت‌هایش مطرح کرد،‌ هیچ توضیحی نداد با این حال تاکید کرد کشورش،‌ بلاروس هم‌اکنون با هجوم گسترده جوانان اوکراینی مواجه شده است که در سن جنگ هستند و نمی‌خواهند درگیر آن شوند و از این جهت با خانواده‌های خود از اوکراین فرار می‌کنند.

وی با اشاره به این گروه از مردم اوکراین، عنوان کرد که حدود 99 درصدشان نمی‌خواهند خود را درگیر جنگ با روسیه کنند. در همین راستا،‌ طبق نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی یک موسسه بین‌المللی جامعه‌شناسی در اوایل ماه ژوئن،‌ حدود 43 درصد از مردم اوکراین عنوان کردند که به اعتقادشان دموکراسی در دوران ریاست‌جمهوری زلنسکی در حال از بین رفتن است.

از این تعداد تنها یازده درصد به جنگ روسیه به عنوان عاملی مهم در از بین رفتن دموکراسی اشاره کردند حال آنکه 28 درصد دیگر این موضوع را تحت تاثیر مقامات کشور اوکراین و عملکرد آنها عنوان کردند.

در این نظرسنجی،‌حدود نیمی از شرکت‌کنندگان بر این موضوع تاکید کردند که در دوران ریاست‌جمهوری زلنسکی،‌ شرایط اقتصادی،‌ میزان شفافیت عملکرد دولت و وضعیت عدالت در کشورشان بدتر شده است. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره