نماد آخرین خبر

هشدار عضو دفتر سیاسی مجلس اعلای عراق درباره عواقب طولانی شدن جنگ غزه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 هشدار عضو دفتر سیاسی مجلس اعلای عراق درباره عواقب طولانی شدن جنگ غزه

ایسنا/ عضو دفتر سیاسی مجلس اعلای عراق درباره تحولات نوار غزه به آمریکا و هم پیمانان آن درباره عواقب طولانی شدن جنگ غزه و شعله‌ور شدن جنگ منطقه‌ای هشدار داد.

به گزارش ایسنا، «حازم الحمیداوی» عضو دفتر سیاسی مجلس اعلای عراق گفت: همه می‌دانند که کشتار، کوچاندن اجباری و ارعابی که در نوار غزه مشاهده می‌شود، تنها نمونه‌ای از نسل کشی در برابر چشمان جامعه بین‌المللی است که مدعی دفاع از بشریت می‌باشد.

وی تاکید کرد: دیدگان بیدار مردمان دنیا، البته به جز برخی از حکام که نقش شاهدان دروغین  را در برابر این کشتار ها ایفا می‌کنند و به دروغ از تلاش برای از توقف چرخه جنگی صحبت به میان می‌آورند که  بیش از چهل هزار شهید و دو برابر مجروح بر جا گذاشته است، شاهد این جنایت است.

عضو دفتر سیاسی مجلس اعلای عراق افزود: منطق انسانی حکم می‌کند که این نسل‌کشی متوقف شود، اما آرزوها قطعا با واقعیت فاصله دارند. این رژیم رو به احتزار و مرگ است و موقعیت نتانیاهو در برابر رای دهندگانش در وضعیتی است که هیچ کس آرزو نمی‌کند چنین وضعیتی داشته باشد. بنابراین اگر او برای صلح بایستد و تسلیم شود و شروط حماس را بپذیرد به یک خودکشی سیاسی دست زده است و کرسی نخست‌وزیری را از دست می‌دهد و در نتیجه او برای گسترش جنگ و فلج کردن جنبش حماس تلاش می‌کند.

الحمیداوی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین گفت: از سوی دیگر آمریکا و کشورهای هم پیمان او برای پایان دادن به اوضاع غزه قبل از آنکه یک جنگ فراگیر شروع شود، تلاش می‌کنند اما باید توجه داشته باشند که محور دیگر ، به مانند گذشته نیست و حماس تنها نخواهد بود و جبهه‌های متعددی وجود دارند که توانمندی‌های خود را  به‌طور قابل توجهی توسعه داده‌اند و اگر جنگ متوقف نشود به خوبی می‌دانند که در آینده این محور مقاومت از نظر تجهیزات و تعداد مستحکم‌تر و قوی‌تر خواهد بود و این امکان وجود دارد که بازیگر یا بازیگران منطقه‌ای دیگری هم به آن ورود کنند. 

وی خاطر نشان کرد: همه از خطر این بازی بسیار پیچیده آگاه هستند و سوال این است که آیا ممکن است جنگ تمام شود؟ من معتقدم حتی اگر توافقی اعلام شود، این توافقنامه به ماننداعلام مرگ بالینی توافق خواهد بود، زیرا اگر قرار بود توافقنامه‌ها موفق باشند چنین اتفاقی خیلی وقت پیش افتاده بود. علت این مساله بسیار ساده  است و آن هم این است که دکترین صهیونیسم همیشه بر این نکته تاکید داشته است که آنها قوم برگزیده خداوند هستند و در مقایسه با دیگران سزاوارتر به زندگی هستند. آنها افراد تندرویی هستند که از بقای آمریکا و رؤسای جمهور آن حمایت می‌کنند. اما عقیده و دکترین فلسطینی یک عقیده ثابت است که در طول زمان تغییر نکرده است. این عقیده افتخار دفاع از خاک و تقرب به خداوند است و بنابراین جنگ دائم نخواهد بود اما فلسطین همیشه خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره