نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پشت پرده صندلی‌های خالی در کنوانسیون ملی حزب دموکرات

منبع
فارس
بروزرسانی
پشت پرده صندلی‌های خالی در کنوانسیون ملی حزب دموکرات

فارس/ اعتراضات گسترده حامی فلسطین در محل برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات موجب شد،‌ بخش زیادی از صندلی‌های سالن برگزاری مراسم خالی بمانند.
 
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ گزارشات منتشر شده از اولین روز برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات حاکی از خالی ماندن شمار زیادی از صندلی‌های سالن برگزاری مراسم همزمان با سخنرانی مقامات و اعضای برجسته این حزب بوده است. به گزارش یو‌اس‌ای تودی،‌ کنوانسیون ملی حزب دموکرات،‌ دوشنبه شب در شیکاگو آغاز شد،‌ با این حال برگزاری این کنوانسیون با جنجال‌ها و سر و صداهای بسیاری همراه بود. مثلا اینکه تصاویر منتشر شده از سالن برگزاری مراسم صندلی‌های خالی زیادی را نشان می داد. موضوعی که با موج گسترده‌ای از انتقادات از سوی حامیان حزب جمهوری‌خواه در شبکه‌های اجتماعی همراه شد،‌مبنی بر اینکه اشتیاق چندانی از سوی حامیان حزب دموکرات برای حضور در این مراسم وجود نداشته است.  در گزارشات منتشر شده عنوان شده بود، حدود 23 هزار 500 صندلی برای سالن محل سخنرانی مقامات حزب دموکرات در نظر گرفته شده با این حال تصاویر منتشر شده از زمان برگزاری مراسم، صندلی‌های خالی زیادی را نشان داد،‌ موضوعی که منتقدان حزب دموکرات از آن به عنوان نشانه‌ای مبنی بر پایان کار این حزب یاد کردند.  برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس‌های مربوط به سالن برگزاری مراسم،‌ عنوان کرده‌اند:‌ این حضور، پیروزی حزب دموکرات را نشان نمی‌دهد.  وال‌استریت ژورنال در گزارشی، علت تعداد بالای صندلی‌های خالی در سالن برگزاری مراسم را تظاهرات گسترده حامیان فلسطین در بیرون محل برگزاری کنوانسیون و اختلال ناشی از برگزاری اعتراضات دانسته است.
طبق گزارش منتشر شده از سوی این روزنامه، اعتراضات برگزار شده،‌ روند حمل و نقل عمومی را مختل ساخته است و حداقل 20 اتوبوس حامل شرکت‌کنندگان در این مراسم با تاخیر به محل برگزاری کنوانسیون رسیده‌اند.   گفته شده حتی تحت تاثیر دیر رسیدن سخنرانان به سالن برگزاری مراسم، این مراسم با بیست دقیقه تاخیر برگزار شده است.  روز گذشته شمار گسترده‌ای حامیان حقوق مردم فلسطین و منتقدان سیاست‌های دولت بایدن در قبال جنگ غزه،‌ در محل برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات تجمع کرده و اعتراضات گسترده‌ای را علیه جنایات رژیم صهیونیستی در این جنگ برگزار کردند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره