نماد آخرین خبر

رایزنی استارمر با نتانیاهو درباره آتش‌بس غزه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 رایزنی استارمر با نتانیاهو درباره آتش‌بس غزه

ایسنا/ نخست‌وزیر انگلیس امروز (سه‌شنبه) در تماس تلفنی با نتانیاهو بر لزوم تسریع امضای توافق آتش‌بس تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دولت انگلیس از تماس تلفنی «کر استارمر» و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیران انگلیس و رژیم صهیونیستی خبر داد؛ تماسی که طبق روایت لندن، در آن «درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای تضمین آتش‌بس و آزادسازی گروگان‌ها» گفت‌گو شده است.

در این بیانیه که شامگاه سه‌شنبه منتشر شده، آمده است: نتانیاهو و استارمر درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای تضمین آتش‌بس و آزادسازی گروگان‌ها گفت‌گو کردند و استارمر ضمن استقبال از حمایت اسرائیل از توافق پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس، بر ضرورت اقدام سریع تأکید کرد.

بر اساس این بیانیه، آن‌ها همچنین «کاهش تنش‌ها را به نفع تمامی طرفین دانسته و به تأثیر مخرب اشتباهات محاسباتی» اشاره کردند.

استارمر در این تماس مجدداً بر آنچه او آن را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» می‌نامد، تأکید کرد و گفت لندن به همکاری با شرکای خود ادامه می‌دهد تا امنیت منطقه‌ای حفظ شود.

نخست‌وزیر انگلیس این اظهارات را در حالی مطرح کرد که نهادهای حقوق بشری مستقر در انگلیس خواستار توقف حمایت‌های تسلیحاتی این کشور از رژیم صهیونیستی شده‌اند، زیرا بر هیچ‌کس پوشیده نیست که صهیونیست‌ها با استفاده از این سلاح‌ها قوانین بین‌المللی و حقوق بین‌المللی بشردوستانه را نقض می‌کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره