نماد آخرین خبر

تغییر استراتژی ارتش اسرائیل از جنوب به شمال

منبع
تسنيم
بروزرسانی
 تغییر استراتژی ارتش اسرائیل از جنوب به شمال

تسنیم/ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فاش کرد مرکز ثقل فعالیت‌های نظامی اسرائیل را از جنوب (نوار غزه) به شمال تغییر داده‌ایم، اما جنگ سختی در برابر حزب الله داریم.
به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که امروز سه شنبه از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی دیدن کرده بود، اعلام کرد، مرکز ثقل فعالیت‌های نظامی خود را به تدریج از جنوب به شمال منتقل کرده‌ایم.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان، گالانت که صبح امروز (سه شنبه) برای بررسی اوضاع عملیاتی به مقر عملیات ارتش در شمال (فلسطین اشغالی) رفته بود، با فرمانده لشکر 36، فرمانده تیپ گولانی، فرمانده لشکر 188، فرمانده تیپ 282 و فرماندهان ارشد مقر فرماندهی این منطقه دیدار و گزارشی از آنها در رابطه با اوضاع مرز با لبنان دریافت کرد.

وی بعد از آن خطاب به نظامیان اسرائیلی بر لزوم حفظ آمادگی حداکثری و در نظر داشتن تمامی گزینه‌های عملیاتی تاکید کرد.


او در این رابطه به افسران ارشد اسرائیل گفت: ما مرکز ثقل فعالیت‌های خود را از جنوب به شمال منتقل کرده‌ایم، ما در حال تغییر کامل و در عین حال تدریجی فعالیت‌های عملیاتی خود هستیم، گرچه همچنان ماموریت‌‌هایی در جنوب داریم، (اسرای) ما هنوز آزاد نشده‌اند و این امر بسیار حایز اهمیت است اما در عین حال ما با دشمنی به نام حزب الله روبرو هستیم، حزب الله هر روز به ما حمله می‌کند، حملات آنها به خط مرزی ختم نمی‌شود بلکه این گروه عمق ما را هم هدف قرار داده است، ما هم حملاتی در حملاتی در عمق لبنان انجام می‌دهیم که آخرین آن در بلعبک بود.

به گفته وزیر جنگ اسرائیل، این اقدام گرچه اقداماتی روتین محسوب می‌شوند اما همه چیز در راستای آماده سازی برای تقابل (بزرگتری) است که احتمالا رخ خواهد داد.

یوآف گالانت همچنین با اذعان به دشواری جنگ با حزب الله گفت: دشمنان ما تا سرحد مرگ می‌جنگند، همیشه اینگونه بوده است، طرف مقابل ما آمادگی دارد در سنگر خود بماند و بمیرد (اما عقب نشینی نکند) این یک جنگ سرسختانه و دشوار است، اگر توازن خود را از دست بدهیم دیگر کاری از دست ما بر نخواهد آمد، اگر به شکلی که دشمن انتظار دارد عمل کنید، هزینه آن را پرداخت خواهید کرد، باید به دنبال فریب دشمن باشید اقدامی که در قالب معادلات موجود نباشد، ما برای این رویکرد خود در طول سالیان گذشته تجارب زیادی داشته‌ایم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره