نماد آخرین خبر

تایمز: نتانیاهو به دلیل موضع لندن در دادگاه لاهه با وزیرخارجه انگلیس دیدار نکرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تایمز: نتانیاهو به دلیل موضع لندن در دادگاه لاهه با وزیرخارجه انگلیس دیدار نکرد

ایرنا/ یک رسانه انگلیسی روز سه شنبه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به دلیل تغییر موضع لندن در مورد حکم بازداشت وی از سوی دادگاه لاهه از دیدار با دیوید لامی، وزیر امور خارجه انگلیس خودداری کرده است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "تایمز", بر اساس این گزارش، نتانیاهو از موضع دولت جدید انگلیس ناراضی و عصبانی بود و به همین دلیل از پذیرش وزیر امور خارجه انگلیس که هفته گذشته به سرزمین های اشغالی سفر کرد، خودداری نمود.

تایمز خاطرنشان کرد که لامی همچنین قصد داشت ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به اسرائیل را اعلام کند، اما این بیانیه را به تعویق انداخت تا مذاکرات آتش بس غزه را مختل نکند. بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه انگلیس از سوی هم حزبی های خود برای اقدامات قاطع تر علیه رژیم اسرائیل تحت فشار قرار گرفته است.

در اواخر جولای، دولت انگلیس از به چالش کشیدن صلاحیت دادگاه لاهه در مورد حکم بازداشت نخست‌وزیر اسرائیل خودداری کرد.

گاردین در آن زمان گزارش داد که تصمیم دولت جدید کارگر به رهبری کایر استارمر، احتمال پاسخ مثبت دادگاه لاهه به درخواست کریم خان، دادستان این دادگاه را افزایش می‌دهد.

به نوشته این روزنامه، اسرائیل و آمریکا به دنبال متقاعد کردن لندن در عدم لغو اعتراض خود به دادگاه لاهه بوده اند زیرا معتقدند که پیگرد قانونی نتانیاهو می تواند بر حل مسالمت آمیز مناقشه فلسطین و اسرائیل تأثیر منفی بگذارد.

به گزارش ایرنا، پرونده رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت در دیوان بین المللی کیفری در جریان است و «کریم خان» دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است.

در پی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه و ملحق شدن شمار دیگری از کشورها به این شکایت، هم اکنون پرونده دیگری در این دیوان علیه رژیم صهیونیستی در حال رسیدگی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره