نماد آخرین خبر

چالش‌های رژیم صهیونیستی در مقابله با پهپادهای حزب‌الله

منبع
العالم
بروزرسانی
چالش‌های رژیم صهیونیستی در مقابله با پهپادهای حزب‌الله

العالم/نفوذ 1200 پهپاد حزب‌الله از آغاز جنگ غزه تاکنون به مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی به روشنی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی برای مقابله با آن با چالش‌هایی مواجه است.
 
روزنامه عبری "یدیعوت آحارونوت"، امروز- چهارشنبه- آمده است که داده‌ها نشان می‌دهد از زمان تشدید تنش‌های نظامی در مرزهای مشترک لبنان با فلسطینن اشغالی میان ارتش اشغالگر و مقاومت لبنان، حزب‌الله بیش از 1200 پهپاد مجهز به مواد منفجره را به سمت مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده است.

در این گزارش آمده است که نهادهای امنیتی رژیم اسرائیل همچنان در پاسخ به آنچه که تهدید مرگبار ناشی از نفوذ پهپادها به مناطق مرزی در شمال نامید، با مشکل مواجه است.

این گزارش افزود که بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط سازمان لابی 1701 برگرفته از گزارش‌های ارتش اشغالگر، بسیاری از پهپادهای حزب‌الله به دلیل مشکلات عملیاتی در سیستم‌های رهگیری رژیم صهیونیستی و پیچیدگی سیستم پهپادها رهگیری نشدند و آژیرهای هشدار در شهرک‌ها نیز فعال نشدند.

سازمان لابی 1701 یک نهاد مدنی متشکل از صهیونیست‌های ساکن در امتداد مرز لبنان و فلسطین اشغالی است که بیش از 11 ماه پیش مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند.

طبق این گزارش، از زمان آغاز جنگ غزه، تنها در شهرک‌های الجلیل حداقل 395 بار آژیر خطر به علت نفوذ هواپیماهای بدون سرنشین فعال شده است و در نتیجه از صدها هزار نفر از شهرک‌نشینان خواسته شد تا با ترک منازل خود، وارد مناطق حفاظت‌شده شوند.

داده‌ها نشان داد که درصد زیادی از فعال شدن آژیرها به دلیل دشواری شناسایی پهپادها با قطعیت، هشدارهای اشتباه بودند.

بسیاری از پهپادها به ویژه پهپادهایی که برای جمع‌آوری اطلاعات در نظر گرفته شده بودند، توانستند بدون هیچ مانعی و حتی فراتر از آن به حیفا برسند، بدون اینکه توسط سیستم‌های هشداردهنده شناسایی شوند و نیروی هوایی نیز اقدامی برای رهگیری آنها نکرد.

گزارش‌های قبلی منتشر شده توسط روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" حاکی از آن بود که پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در مقابله با پهپادها، به ویژه اگر به صورت دسته‌جمعی وارد شوند، به دلیل توانایی آنها در پرواز در ارتفاع پایین و پنهان شدن از سیستم های راداری، دارای نقاط ضعف است.

این منبع افزود: سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز برای مقابله با تهدید پهپادهای ارسالی حزب‌الله با دشواری زیادی مواجه است و جایگزین‌هایی که رژیم اسرائیل برای سرنگونی پهپادها به آن متوسل می شود بسیار هزینه‌بر بوده و خطرات زیادی نیز به همراه دارد.

در این میان فرماندهی جبهه داخلی ارتش صهیونیستی که اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از مناطق پرجمعیت غیرنظامی از زمان شروع جنگ کرده، اعلام کرد که در ماه‌های مه و ژوئن گذشته شاهد بالاترین نرخ فعال‌سازی سامانه هشدار علیه پهپادها در شهرک‌های شمالی بوده است.

این در حالی است که همه منتظر پاسخ احتمالی ایران به رژیم صهیونیستی هستند که ممکن است شامل حمله مشترک با حزب‌الله در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در تهران و ترور فؤاد شکر از فرماندهان حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت در اوایل این ماه باشد.

از سوی دیگر، گزارش‌های صهیونیستی حاکی از آن است که در صورت وقوع جنگ در شمال، بیشترین نیروی آتش حزب‌الله در شهر حیفا متمرکز می‌شود که دارای تأسیسات استراتژیک و یک نیروگاه پر از مواد خطرناک و قابل اشتعال است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره