نماد آخرین خبر

حماس و جهاد اسلامی: رژیم اشغالگر عامل شکست توافق است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
حماس و جهاد اسلامی: رژیم اشغالگر عامل شکست توافق است

تسنیم/ جنبش حماس و جهاد اسلامی با تأکید بر مواضع ثابت مقاومت در خصوص مذاکرات آتش‌بس، رژیم اشغالگر را مانع به ثمر نشستن تلاش‌ها در این خصوص دانستند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای در خصوص نشست مشترک با هیئتی از جهاد اسلامی فلسطین گفت که در این نشست، دو طرف درباره تحولات میدانی، ثبات مقاومت و توانایی مقاومت برای ضربه زدن به مواضع رژیم اشغالگر در سراسر فلسطین اشغالی گفت‌و‌گو کردند.

در این نشست همچنین مذاکرات غیرمستقیم مورد بحث قرار گرفت و دو طرف بر موضع مقاومت تأکید کردند.

طبق بیانیه حماس، دو جنبش تأکید کردند که هر توافقی باید شامل توقف جنگ، خروج کامل ارتش اشغالگر، آغاز بازسازی و پایان محاصره همراه با یک توافق جدی بر سر تبادل اسرا باشد.

در این بیانیه آمده است: «حماس و جهاد مقامات رژیم اشغالگر را مسئول ناکامی تلاش‌های میانجی‌گران می‌دانند، رژیم اشغالگر نتایج گفت‌و‌گوهای پیشین که حماس نیز در دوم جولای آن را پذیرفته بود را رد می‌کند».

هیئتی از جنبش جهاد اسلامی به ریاست «زیاد النخاله» دبیرکل این جنبش و «محمد الهندی» معاون وی شامگاه چهارشنبه با «محمد درویش» رئیس شورای مشورتی حماس و هیئتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرد.

دیدار مقامات دو گروه مقاومت فلسطینی در شرایطی است که دور جدید مذاکرات آتش‌بس قرار است تا پیش از پایان هفته جاری در قاهره برگزار شود؛ هرچند منابع رسانه‌ای از بی نتیجه بودن تلاش‌ها تاکنون خبر می‌دهند.

در این راستا وبگاه «بلومبرگ» روز گذشته در گزارشی نوشت که آنتونی بلینکن در حالی منطقه غرب آسیا را ترک کرد که نتوانست توافقی را برای توقف جنگ غزه تضمین کند و این نشان می‌دهد برخلاف ادعاهای واشنگتن مبنی بر نزدیک بودن توافق آتش‌بس، تا چه اندازه بین حماس و رژیم صهیونیستی اختلاف وجود دارد.

همزمان وبگاه خبری«پولتیکو» در گزارشی به نقل از دو مقام آمریکایی و دو مقام اسرائیلی نوشت که توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در آستانه فروپاشی است.

انتهای پیام/





به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar