نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

مقام فلسطینی: نیازمندی مجروحان غزه به ۵۰۰ هزار عمل جراحی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
مقام فلسطینی: نیازمندی مجروحان غزه به ۵۰۰ هزار عمل جراحی

تسنیم/ یک مقام ارشد بخش بهداشت و درمان فلسطین ضمن اشاره به خسارات عظیم وارده به بخش بهداشت و درمان غزه از ضرورت انجام بیش از ۵۰۰ هزار عمل جراحی بر روی مجروحان جنگ غزه در آینده نزدیک خبر داد.

 دکتر «عبداللطیف الحاج»، دستیار وزیر بهداشت و درمان فلسطین اعلام کرد که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اهالی این باریکه به دست کم 500 هزار عمل جراحی در آینده نزدیک نیاز خواهند داشت..

دستیار وزیر بهداشت فلسطین در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد جنگ در غزه با زخمی شدن بیش از 94 هزار نفر از شهروندان فلسطینی همراه شده است که در این بین هر فرد به طور میانگین نیازمند 3 تا 4 عمل جراحی در دوران پس از جنگ خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت انجام 500 هزار عمل جراحی در غزه افزود: انجام این حجم از عمل جراحی بدون تامین تیم ها و کادر عملیات جراحی و بیمارستان های میدانی در کنار بیمارستان های باقی مانده در غزه میسر نخواهد شد.

الحاج در ادامه اضافه کرد که در نتیجه جنگ در غزه از 7 اکتبر 2023 تا به امروز بیش از 70 درصد از زیرساخت تختخوابی و بستری در مراکز درمانی نوار غزه در نتیجه خسارات وارده به مراکز درمانی باریکه غزه از دست رفته است.

وی در ادامه افزود: از مجموع 14 بیمارستان موجود در غزه تا پیش از نبرد طوفان الاقصی در حال حاضر تنها 4 بیمارستان اصلی به فعالیت خود ادامه می دهند و علاوه بر این برخی از مراکز کوچک و غیر دولتی درمانی نیز با وجو موانع و مشکلات به فعالیت خود ادامه می دهند.

دستیار وزیر بهداشت فلسطین همچنین از نبود 50 درصد داروها و 60 درصد از مواد آزمایشگاهی موردنیاز در نوار غزه سخن گفت.

عبداللطیف الحاج در بخش پایانی این گفتگو از شهادت 880 نفر از کادر درمان فلسطین در خلال جنگ ده ماهه در نوار غزه خبر داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره