نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

الحوثی: پاسخ از سوی جبهه های مقاومت قطعی ست

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ رهبر انصارالله یمن درجریان سخنرانی امروز خود به تحولات منطقه و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه پرداخت.  سید عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد که جبهه های حمایت از نوار غزه ادامه دارد و همچنان فعال است، به ویژه جبهه جنوب لبنان، تا جایی که رژیم اسرائیل منتظر پاسخ قطعی حزب الله است. رهبر انصارالله در ادامه گفت که پاسخ به رژیم صهیونیستی از طرف جبهه‌های محور مقاومت حتمی است و جبهه یمن این هفته با 21 موشک بالستیک، پهپاد و شهپاد حملاتی را انجام داد.

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد دشمن صهیونیستی با مشارکت آمریکا و حمایت کشورهای غربی جنایت قرن را در حق ساکنان غزه از ۳۲۱ روز پیش مرتکب شده است.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، الحوثی در ادامه افزود دشمن صهیونیستی ازطریق بمباران، گرسنگی دادن، استفاده از بیماری‌های همه‌گیر، شکنجه و جنایات دیگر در حال ارتکاب نسل‌کشی است. دفاع از غزه و مسجد الاقصی یک وظیفه مقدس برای همه مسلمانان است، اما آنها سهل‌انگاری می کنند و برخی از آنها همدست دشمن هستند. مسئولیت روشنگری ملت و آگاه ساختن آن از خطر عدم حمایت از مردم فلسطین بر عهده علمای دین و روشنفکران است. سطح مسئولیت و وظیفه شرعی و اخلاقی بر دوش مسلمانان باید به اندازه درد و رنج درازمدت ملت فلسطین بوده و چشم‌پوشی از آن اقدامی خطیراست.
وی گفت: عدم حمایت و یاری از فلسطینیان ملت‌های عربی و اسلامی را در معرض خطر قرار می‌دهد و فرصتی را برای دشمنان فراهم می‌سازد.
الحوثی افزود: رئیس‌جمهور کلمبیا در حمایت از غزه صادرات زغال سنگ به رژیم صهیونیستی را ممنوع کرد تا در فاجعه ملت فلسطین نقش نداشته باشد، در حالیکه شاهد ادامه صادرات دولت‌های عربی به دشمن صهیونیستی هستیم. دولت‌های عربی میوه و مواد غذایی را به دشمن صادر می‌کنند.
وی گفت: فعالیت جبهه‌های حمایت از غزه ادامه دارد به‌ویژه جبهه جنوب لبنان، جایی که اسرائیلی‌ها منتظر پاسخ اجتناب‌ناپذیر حزب الله هستند. جبهه یمن در این هفته با ۲۱ موشک بالستیک بالدار، یک پهپاد و یک قایق، حملاتی را انجام داد. دشمن آمریکایی در این هفته پنج حمله به منطقه الحدیده انجام داد. فعالیت‌های مردم یمن در حمایت از غزه ادامه دارد.
الحوثی تصریح کرد: برخی از دولت‌های عربی کسانی را که با مردم فلسطین و مجاهدان همدردی می‌کنند با زندان، پرداخت غرامت، شکنجه و گاهی تبعید مجازات می‌کنند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نه تنها به دلیل ارتکاب جنایت‌هایش مورد استقبال و تشویق گرم کنگره آمریکا قرار گرفت، بلکه با حمایت نظامی و سیاسی بیشتر از این کشور بازگشت تا جنایات خود را افزایش دهد. این در حالی است که عملیات شهادت‌طلبانه در تل آویو و یافای اشغالی و بازگشت این عملیات‌ها به عمق رژیم صهیونیستی، اقدامی موفق بوده است و از اهمیت بالایی برخوردار است.
الحوثی عنوان کرد: جبهه پشتیبانی حزب الله از مقاومت فلسطین ادامه دارد و دشمن صهیونیستی به وارد شدن تلفات جانی و پیامدهای گسترده آن اذعان کرده است. اکثر شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به سرزمین‌های اشغالی متوقف کرده‌اند و وضعیت اقتصادی دشمن به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: دشمن در انتظار پاسخ ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس است. دشمن همچنین منتظر پاسخی است که حتما ازسوی حزب الله برای انتقام ترور شهید «فواد شکر» انجام خواهد شد و ترس زیادی از این موضوع دارد. پاسخ به ترور این فرماندهان شهید، دردناک و تاثیرگذار خواهد بود و برنامه‌ریزی برای آن، یکی از دلایل تأخیر است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره