نماد آخرین خبر

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از کاهش کمک‌های برلین به کی‌یف

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از کاهش کمک‌های برلین به کی‌یف

ایرنا/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصمیم برلین برای محدودکردن کمک‌ها به اوکراین را «بسیار نگران‌کننده» ارزیابی کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با توجه به سهم قابل توجه آلمان در کمک به اوکراین در جنگ در برابر روسیه، تصمیم تازه اعلام شده برلین را برای کاهش این کمک‌ها، «خبری بد و بسیار نگران‌کننده» خواند.

وی در سخنانی در سانتاندر (شمال اسپانیا) گفت: آلمان به طور قطع کارهای زیادی برای کمک به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه انجام می‌دهد.

بورل افزود: گفت که کاهش آتی کمک از برلین به کی‌یف «بسیار نگران کننده و یک خبر بد» است.

کریستیان لیندنر، وزیر دارایی آلمان به تازگی در نامه‌ای به وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع، خواسته است تا هر گونه کمک نظامی جدید به اوکراین و حمایت از این کشور در برابر تهاجم روسیه تنها در صورت «تأمین مالی» چنین کمک‌هایی در بودجه‌ دولت صورت گیرد.

وی با صراحت اعلام کرده است که کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین از این پس تنها در شرایطی امکانپذیر است که اعتبار آن در بودجه گنجانده شده باشد.

وزیر دارایی آلمان در حال حاضر تلاش می‌کند تا هزینه‌های دولت را با استفاده از قانون بدهی‌های عمومی، کنترل کند. این تلاش به منظور محدود کردن میزان بدهی‌هایی است که دولت می‌تواند بر عهده بگیرد.

در بودجه فعلی آلمان که برای سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده تنها مبلغ ۴ میلیارد یورو به تامین کمک‌های نظامی اوکراین اختصاص داده شده است.

نمایندگان پارلمان آلمان نیز نسبت به کاهش هرگونه کمک نظامی به اوکراین هشدار داده و این اقدام را ارسال «پیامی مرگبار» به کی‌یف ارزیابی می‌کنند.

میشائل روت، رئیس کمیته امور خارجی بوندستاگ این هفته به خبرنگاران گفت با توجه به آنکه اوکراین برای نخستین بار عملیات فرامرزی در خاک روسیه را آغاز کرده، کی‌یف به حمایت کامل «آلمان، به عنوان مهم ترین متحد نظامی خود در اروپا» نیاز دارد.

رسانه‌های اروپایی معتقدند برلین سیاست تازه خود را تحت تاثیر توافق گروه هفت در ماه ژوئن (تیر/مرداد) مبنی بر اینکه اوکراین تا پایان سال جاری میلادی حدود ۵۰ میلیارد دلار (۴۵ میلیارد یورو) کمک دریافت خواهد کرد، اتخاذ کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره