نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

عضو حماس: آماده اجرای توافق قبلی هستیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
عضو حماس: آماده اجرای توافق قبلی هستیم

ایرنا/ یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تایید خبر اعزام هیاتی از این جنبش به قاهره تاکید کرد: آماده اجرایی کردن توافق قبلی هستیم.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، «عزت الرشق» افزود که عصر امروز هیاتی از جنبش حماس به رهبری «خلیل الحیه» از رهبران ارشد این جنبش وارد قاهره خواهد شد.

وی تاکید کرد: سفر الحیه به قاهره به دعوت برادران میانجیگر در مصر و قطر و به منظور دریافت نتایج مذاکراتی است که در قاهره انجام شد.

الرشق ادامه داد: جنبش حماس به آنچه در تاریخ دوم ژوئیه (۱۳ خرداد) با آن موافقت شد و بر اساس پیشنهاد بایدن، رئیس جمهور آمریکا و قطعنامه شورای امنیت بود، پایبند است.

به گفته وی، حماس آماده اجرای بندهای مورد توافق و خواستار این است که به دشمن برای الزام به اجرای آن فشار وارد شود و تعلل در توافق پایان یابد.

ساعاتی پیش شبکه الجزیره به نقل از منابع ویژه خود اعلام کرد که هیاتی از جنبش حماس امروز عازم قاهره پایتخت مصر خواهد شد.

اخیرا نیز یک منبع آگاه مصری در گفت وگو با تلویزیون «العربی»، اعلام کرد: گفت وگوهای فشرده‌ای در قاهره برای آغاز دور جدید مذاکرات درباره برقراری آتش بس در نوار غزه در جریان است.

وی گفت: این گفت وگوها با حضور روسای دستگاه‌های امنیتی مصر، قطر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

این منبع مصری اضافه کرد: واشنگتن و میانجی‌ها در حال بررسی پیشنهادها برای کاهش اختلاف‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی و سازوکارهای اجرایی آتش بس هستند.

وی با بیان اینکه دور جدید مذاکرات به احتمال زیاد روز یکشنبه در قاهره آغاز شود، افزود: این دور از مذاکرات بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

نشست قبلی آتش بس در غزه و تبادل اسرا روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت ۲۰۲۴ در دوحه قطر با حضور آمریکا، مصر، قطر و رژیم اسرائیل برگزار شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره