نماد آخرین خبر

سامانه‌های هشدار سریع در پایگاه «عین الاسد» نصب می‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
سامانه‌های هشدار سریع در پایگاه «عین الاسد» نصب می‌شود

فارس/ یک منبع امنیتی عراقی خبر داد که از ترس حملات جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به رژیم صهیونیستی، تیم‌های فنی آمریکا در حال حاضر قصد دارند سامانه‌های هشدار سریع را در پایگاه عین الاسد نصب کنند.

 یک منبع امنیتی امروز شنبه خبر داد که تیم‌های فنی آمریکا در حال نصب سامانه‌های هشدار سریع و طولانی مدت در پایگاه عین الاسد هستند. این پایگاه در غرب عراق و استان الانبار واقع شده و مرکز استقرار نظامیان آمریکایی می‌باشد. این منبع به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: با توجه به تنش‌های منطقه و احتمال پاسخ ایران به تل‌آویو از طریق موشک و پهپاد که در راستای ترور اسماعیل حنیه است، تیم‌های فنی آمریکا در حال آماده‌سازی شرایط هستند تا نخستین سامانه هشدار سریع را در عین الاسد نصب کنند.  به گفته منبع مذکور، بر اساس اطلاعات به دست آمده، این سیستم در مقیاس با سایر سامانه‌های موجود در عین الاسد بسیار پیشرفته بوده و برای نخستین بار است که آمریکا چنین سیستمی را در پایگاه‌های نظامی خارجی خود نصب می‌کند

حضور آمریکاییها باعث خشم مردم عراق شده است
این در حالی است که حضور آمریکاییها در عین الاسد به شدت باعث خشم مردم عراق شده است. احمد عبدالحمد الدلیمی از شیوخ الانبار تصریح کرد که «مخالفت در میان مردم الانبار به طور قابل توجهی در برابر حضور بدون توجیه آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد تشدید شده است».وی افزود که از این پایگاه، پهپادهایی بلند می‌شود که سمبل‌های ملی را هدف قرار می‌دهند یا موشک‌هایی شلیک می‌شود که نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی را نشانه می‌گیرند. الدلیمی افزود که عشائر الانبار از دولت می‌خواهند که درباره تصمیم بقای حضور نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های نظامی عراقی تجدید نظر کند.نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش به همراه نظامیان چند کشور خارجی دیگر تحت عنوان «ائتلاف بین‌المللی» از سال 2003 وارد عراق شدند. پایگاه الانبار در غرب عراق، بزرگترین پایگاه نظامی بود که در اختیار این نظامیان قرار گرفت. علاوه بر آن، این نظامیان در پایگاه‌های مختلف و نیز ساختمان سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، جای گرفتند. پس از اعلام پیروزی بر داعش، آمریکا از عقب‌نشینی از عراق سرباز زد. دو روز پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی و شماری از یاران ایشان در مسیر فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، با برگزاری یک نشست خروج همه نیروهای نظامی خارجی را تصویب کرد. مصوبه‌ای که تا به امروز آمریکا مانع اجرای آن شده است.

ابن منبع امنیتی عراقی تصریح کرد: به نظر می‌رسد تنش‌های اخیر و تلاش‌های آمریکا برای دفاع از تل آویو در برابر هرگونه حمله احتمالی ایران باعث شده است که آمریکا به سمت این گزینه حرکت کند. این منبع تاکید کرد: کارها برای توسعه باندهای عین الاسد آغاز شده است و نیروهای آمریکایی اقدامات بسیار سریعی را انجام می‌دهند. ظاهرا آمریکا قصد دارد این پایگاه را به یک نقطه دفاعی پیشرفته در برابر هرگونه حمله ایران بدل کند. منابع آگاه روز جمعه گذشته نیز خبر دادند که در پایگاه عین الاسد آموزش‌های مخفیانه‌ای درباره مقابله با حملات فراگیر موشکی و پهپادی انجام می‌شود.  این منابع گفتند این آموزش‌ها با عنوان اقدامات احتیاطی است زیرا سامانه پدافندی آمریکا بارها در مقابله با موشک‌ها و پهپادهایی که گروه‌های عراقی شلیک می‌کنند ناکام مانده است؛ حملاتی که آخرین مورد آن باعث شد که ۵ الی ۷ نفر از نظامیان آمریکایی در پی شلیک فقط دو موشک زخمی شوند. این منابع تصریح کردند: نیروهای آمریکایی در عین الاسد همچنان بر این باور هستند که احتمال دارند حملات گسترده و فراگیری علیه آنها صورت گیرد و افزایش پروازها بین عین الاسد و سایر پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در سوریه دال بر این است. البته خبرهایی نیز در دست است که سامانه و پدافندی جدیدی به دست نیروهای آمریکایی رسیده است که می‌تواند تعداد بیشتری از پهبادها با موشک‌ها را رهگیری کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره