نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

هشدار خانواده‌های اسرای اسرائیلی به نتانیاهو: اگر توافق نکنید، خاورمیانه به آتش کشیده می‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
هشدار خانواده‌های اسرای اسرائیلی به نتانیاهو: اگر توافق نکنید، خاورمیانه به آتش کشیده می‌شود

فارس/ خانواده‌های اسرای اسرائیلی برای چندمین بار از آغاز جنگ علیه غزه، به شخص نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله کردند و گفتند که وی مقصر اصلی عدم توافق تبادل اسراست.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی که در بند نیروهای مقاومت فلسطین هستند امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستند که با فشار به اسرائیل و شخص بنیامین نتانیاهو توافق تبادل اسرا را در این هفته حاصل کند. در این بیانیه آمده است: نتانیاهو به خاطر محور فیلادلفیا، در توافق تبادل سرا مانع تراشی می‌کند وی خواستار بازگشت گروگان‌ها نیست و ده‌ها نفر از آنان به خاطر وی کشته شدند.
خانواده اُسرای اسرائیلی در غزه، روز سه‌شنبه با تجمع در برابر محل اقامت «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو، خواستار دست‌یابی به توافق با حماس برای آزادی اُسرا شدند.معترضان در تظاهرات خود از کابینه اسرائیل و جامعه بین‌الملل درخواست کردند تا آزادی اُسرا را تضمین کنند.وزیر خارجه آمریکا که در تل‌آویو حضور داشت، گفت که مذاکرات دیپلماتیک اخیر در قطر، یکی از بهترین فرصت‌ها برای آتش‌بس در غزه و تضمین آزادی اُسرا را فراهم کرده است. شبکه الجزیره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد: پس از آزادی گروگان‌ها، نیروهای اسرائیلی می‌توانند به محور فیلادلفیا بازگردند. بیشتر شهروندان اسرائیلی خواستار عقد توافق تبادل اسرا هستند، ولی یک اقلیت افراطی مخالف این قضیه هستند.  خانواده اسرای اسرائیلی تصریح کردند: مذاکرات کنونی آخرین فرصت است؛ یا توافق حاصل می‌شود یا اینکه خاورمیانه به آتش کشیده خواهد شد.  در پایان این بیانیه تأکید شد: از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهیم که به نتانیاهو اعمال فشار کند نتانیاهو به خاطر محور فیلادلفیا مانع از حصول توافق می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره