نماد آخرین خبر

نیروی هوایی آمریکا در آستانه دریافت سریع‌ترین جت جهان!

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
نیروی هوایی آمریکا در آستانه دریافت سریع‌ترین جت جهان!

خبرآنلاین/ نیروی هوایی ایالات‌متحده قصد دارد SR-۷۲ را در سال ۲۰۳۰ معرفی کند. با این حال، جزئیات بیشتری در مورد این موضوع به‌طور عمومی فاش نشده، زیرا این یک پروژه فوق سری است. تنها چیزی که مقامات لاکهید گفته‌اند این است که SR-۷۲ به سرعت بیش از ۶۴۳۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و آن را به سریع‌ترین هواپیمای توسعه‌یافته تبدیل می‌کند. 

به نظر می‌رسد که نیروی هوایی ایالات‌متحده (USAF) در آستانه دریافت سریع‌ترین هواپیمای جهان به نام SR-۷۲ با سرعت ۶ ماخ است؛ اما چه زمانی این هواپیما به دست آمریکایی‌ها می‌رسد؟

 گزارش‌های متناقضی در مورد تولید سریع‌ترین هواپیمای جهان وجود دارد. در حالی که برخی به تأخیرهای اجتناب‌ناپذیر این پروژه اشاره می‌کنند، برخی دیگر از پیشرفت SR-۷۲ می‌گویند.

گزارش‌هایی حاکی از آن هستند که نیروی هوایی ایالات‌متحده قصد دارد SR-۷۲ را در سال ۲۰۳۰ معرفی کند. با این حال، جزئیات بیشتری در مورد این موضوع به‌طور عمومی فاش نشده، زیرا این یک پروژه فوق سری است. تنها چیزی که مقامات لاکهید گفته‌اند این است که SR-۷۲ به سرعت بیش از ۶۴۳۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و آن را به سریع‌ترین هواپیمای توسعه‌یافته تبدیل می‌کند. در صورت تحقق، SR-۷۲ نیروی هوایی ایالات‌متحده را با این سرعت، قابلیت‌های تهاجمی بی‌نظیری ارائه می‌دهد و به‌طور بالقوه حتی از پیشرفته‌ترین پدافند هوایی نیز پیشی می‌گیرد. با این سرعت، SR-۷۲ می‌تواند تنها در یک ساعت و نیم از ایالات‌متحده به اروپا سفر کند.


سریع‌ترین هواپیمایی که تاکنون در تاریخ بشریت پرواز کرده است، چیزی جز SR-۷۱ بلک برد نبوده است. هواپیمایی که به‌نوعی پدر SR-۷۲ به‌حساب می‌آید و توانست در سال ۱۹۷۴ در ارتفاع ۸۵۰۰۰ پایی رکورد سرعت ۳٫۲ ماخ را به نام خود ثبت کند؛ رکوردی که هنوز هم بی‌نظیر است. با این حال، USAF آن را در سال ۱۹۹۸ بازنشسته کرد.
هواپیمای جاسوسی SR-۷۱ که به‌طور غیررسمی با نام بلک‌بِرد (پرنده سیاه، Blackbird) شناخته می‌شود، هواپیمای شناسایی دوربردی بود که بر اساس هواپیماهای لاکهید A-۱۲ و YF-۱۲A توسعه‌یافته بود.


اولین پرواز SR-۷۱ در ۲۲ دسامبر ۱۹۶۴ انجام شد؛ اولین SR-۷۱ تولیدشده در ژانویه ۱۹۶۶ به پایگاه نیروی هوایی بیل در کالیفرنیا تحویل داده شد. بلک‌بِرد در دسته‌بندی متفاوتی با هر چیزی بود که قبلاً آمده بود، معرفی شد.
سرعت SR-۷۱ از ۳۲۱۸ کیلومتر بر ساعت فراتر رفت. هواپیماهای دیگر آن دوران، از نظر تئوری می‌توانستند به این سرعت تقریبی برسند، اما فقط به‌صورت کوتاه‌مدت. بلک برد برای ساعت‌ها توانست این سرعت بالا را حفظ کند. در چنین سرعتی، اصطکاک با اتمسفر دما را چنان بالا می‌برد که بدنه معمولی ذوب می‌شود و به همین دلیل، آلیاژهای تیتانیوم پایه خاصی برای ساخت این هواپیما استفاده شد.


به‌طور خلاصه، SR-۷۲ یک هواپیمای مافوق صوت با موشک‌های مافوق صوت خواهد بود. طرفداران آن ادعا می‌کنند که این هواپیما می‌تواند در هر فضای هوایی نفوذ کند و اساساً به هر مکانی در سراسر یک قاره در عرض یک ساعت حمله کند. عملیاتی شدن SR-۷۲ با توجه به پتانسیل بی‌نظیر آن می‌تواند یک تغییردهنده بازی باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره