نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

صهیونیست‌ها از ترس حمله، پناهگاه‌های خانگی می‌سازند

منبع
فارس
بروزرسانی
صهیونیست‌ها از ترس حمله، پناهگاه‌های خانگی می‌سازند

فارس/ اسرائیلی‌ها که طبق گزارش‌ها هفته‌هاست در ترس از حمله به سر می‌برند، برای حداقل کردن زمان واکنش، به ساخت پناهگاه‌های خانگی روی آورده‌اند.

«حالا بیشتر از قبل نگرانیم و دیگر نمی‌توانیم ساخت پناهگاه را به تعویق بیندازیم، چون موشک‌های حزب‌الله می‌تواند به اینجا برسد، از حمله ایران هم در هراسیم» این اظهارات جف لدرر، از ساکنان فلسطین اشغالی در مصاحبه امروز با خبرگزاری فرانسه است که در حال ساخت پناهگاه بتون آرمه در جوار خانه‌اش در تل موند در فاصله 30 دقیقه تا شمال تل‌آویو است. افزایش برد و پیچیدگی تسلیحات مقاومت، زمان واکنش صهیونیست‌ها به حملات احتمالی بویژه مناطق نزدیک مرز لبنان و غزه را به چند ثانیه کاهش داده است. در دستورالعمل‌ها به ساکنان فلسطین اشغالی، به آن‌ها گفته شده که بسته به موقعیتشان «فقط بین 15 تا 90 ثانیه برای رسیدن به یک پناهگاه زمان دارند».رئیس بخش مهندسی در فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل موشه شلومو می‌گوید که در دهه 1950 زمانیکه اولین پناهگاه‌های عمومی ساخته شد، آژیرها 30 دقیقه قبل از اصابت به صدا درمی‌آمد که زمان کافی حتی برای خوردن یک فنجان قهوه وجود داشت. او امروز از پایگاهی نظامی نزدیکی تل‌آویو به خبرگزاری فرانسه گفت که «سطح تهدید در اسرائیل بسیار بالاست و کشورهای دیگر ما را با موشک‌های بالستیک تهدید می‌کنند».

ایران در ماه آوریل انبوهی از پهپادها و موشک‌ها را در اولین حمله مستقیم خود به اسرائیل روانه سرزمین‌های اشغالی کرد و بعد از ترور اسماعیل هنیه در تهران و یک فرمانده ارشد حزب‌الله، ایران و مقاومت بر پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده تاکید کرده‌اند. به نوشته تایمز اسرائیل، مقامات اسرائیلی از ساکنان می‌خواهند تا اتاق‌های امن در خانه‌های خود بسازند، زیرا می‌دانند که زمان کافی برای رسیدن به یک پناهگاه عمومی وجود ندارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره