نماد آخرین خبر

سفر هیات روسیه به کره‌ شمالی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سفر هیات روسیه به کره‌ شمالی

ایسنا/ رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که یک هیئت روسی به رهبری یک مقام ارشد تجاری وارد پیونگ‌یانگ شده است.

خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد که تیم مذکور به ریاست «رومن چکوشوف» معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه دوشنبه ۲۶ اوت وارد پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی شد.

بر اساس این گزارش، این هیات در فرودگاه مورد استقبال «یون جونگ هو» وزیر روابط اقتصادی خارجی کره‌شمالی و همچنین مقامات سفارت روسیه قرار گرفت.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از کره‌شمالی بعد از سیل‌های ویرانگر اواخر ماه ژوئیه حمایت به عمل آورد. این سیل‌ها باعث کشته شدن تعداد نامشخصی و آسیب رسیدن به هزاران خانه شد. از زمان انتشار اخبار فاجعه سیل، دولت پیونگ‌یانگ، هم‌زمان با منتقل شدن کمک‌های خارجی، متعهد شده است که ۱۵۰۰۰ قربانی سیل را به پایتخت منتقل کند.

 رومن چکوشوف، معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه (سمت چپ) و یون جونگ هو، وزیر روابط اقتصادی خارجی کره‌شمالی
رسانه‌های کره‌جنوبی گزارش داده‌اند که تعداد کشته‌شدگان و مفقودان در کره‌شمالی بر اثر سیل ممکن است به ۱۵۰۰ نفر برسد، اما «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی این گزارش‌ها را تحریک‌آمیز خوانده و رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کره‌شمالی و روسیه از زمان تأسیس کره‌شمالی پس از جنگ جهانی دوم متحد بوده‌اند و از زمان حمله مسکو به اوکراین در سال ۲۰۲۲ حتی به یکدیگر نزدیک‌تر هم شده‌اند. کره‌شمالی متهم است که با ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اقدامات کنترل تسلیحات را نقض کرده است.

به دلیل زیرساخت‌های ضعیف، بلایای طبیعی تأثیر بیشتری بر کره‌شمالی منزوی و فقیر دارد و همچنین جنگل‌زدایی آن را در برابر سیل بیش از پیش آسیب‌پذیر کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره