نماد آخرین خبر

اسلام‌ستیزی در آمریکا؛ حمله به مرد مسلمان در نیویورک

منبع
فارس
بروزرسانی
اسلام‌ستیزی در آمریکا؛ حمله به مرد مسلمان در نیویورک

فارس/ در پی حمله اسلام‌ستیزانه به مرد مسلمان در نیویورک، دوشنبه کیفرخواست بررسی این جنایت نژادپرستانه صادر شد.
 
مردی 34 ساله در آمریکا به یک جوان مسلمان در شهر نیویورک حمله کرد و ضمن بیان سخنان اسلام‌ستیزانه او را مورد اهانت و ضرب و جرح قرار داد.
دادستان منهتن در این باره گفت که این اتفاق در پنجم ماه اوت رخ داد و مظنون نیز سه روز بعد و در هشت اوت دستگیر شد.در پی این حادثه دوشنبه، 27 اوت کیفرخواستی علیه مظنون به دلیل «جنایات نفرت محور و متعصبانه» صادر شده است. مظنون تاکنون نسبت به این دادخواست واکنش نشان نداده است.
پس از آغاز جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان، فعالان حقوق بشر درباره افزایش تهدیدات علیه مسلمانان آمریکایی و عرب‌ها هشدار داده بودند.
دادستان این شهر همچنین افزود که مرد آمریکایی تنها به دلیل حدس زدن دین و اصالت فرد مسلمان به او حمله کرد، به سمت او آب دهان پرتاب کرد و حرف‌های نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه گفت.وی در ادامه اظهار داشت که ضارب، شخص مسلمان را «تروریست» خواند و ضمن بیان شعار «مرگ بر مسلمانان» چندین ضربه به صورت او وارد کرد.

پیش از این نیز ایالات متحده شاهد حملات اسلام‌هراسانه بوده است. مرگ کودک شش ساله مسلمان در اثر حمله با چاقو در ایلینویز در اکتبر سال پیش، حمله با سلاح سرد به مسلمانی دیگر در تگزاس در ماه فوریه، تیراندازی به سه دانشجوی عرب در ورمونت در ماه نوامبر و تلاش برای غرق کردن دختر بچه مسلمان 3 ساله در ماه می از جمله حملات نژادپرستانه‌ در آمریکا بودند که رسانه‌ای شدند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره