نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

فایل صوتی لو رفته از نشست نتانیاهو با خانواده‌های اسرای اسرائیلی

منبع
فارس
بروزرسانی
فایل صوتی لو رفته از نشست نتانیاهو با خانواده‌های اسرای اسرائیلی

فارس/ انتشار فایل صوتی دیدار خانواده‌های اسرای اسرائیلی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نتانیاهو، نیت او درباره سند تبادل اسرا و جنگ غزه را فاش کرد.
 
رسانه‌های اسرائیلی روز دوشنبه یک مکالمه ضبط‌شده از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در جریان دیدار با خانواده‌های اسرا را فاش کردند.

روزنامه تایمز اسرائیل، نوشت که گفت‌وگوی پرتنشی بین نتانیاهو و خانواده‌های اسرای اسرائیلی صورت گرفت و این خانواده‌ها به نتانیاهو اتهام اهمال و کم‌کاری در قبال پرونده تبادل اسرا وارد کردند.

بر اساس این گزارش، در این فایل صوتی شنیده می‌شود که نتانیاهو تلاش می‌کند «اسرای آزاد شده» و بستگان افرادی که هنوز در غزه اسیرند را متقاعد کند که «حمله 7 اکتبر - طوفان الاقصی - بسیار کمتر از هولوکاست بود».

در فایل صوتی که بخشی از آن را کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر کرد، نتانیاهو می‌گوید که اسرائیل در 7 اکتبر «شکست نخورد» و نتیجه این حمله در مقایسه با نتیجه هولوکاست بسیار ناچیز است، زیرا به ادعای او، در طول هولوکاست آنها 4500 بار در روز حمله 7 اکتبر را انجام دادند.

وی در ادامه به خانواده‌های اسرای اسرائیلی می‌گوید: ««می‌خواهم به شما بگویم که مشغول چه کاری هستم. من در حال جلوگیری از تخریب کشور هستم».

اما حاضران در این نشست، بار دیگر تلاش می‌کنند که او را به موضوع این ملاقات بازگردانند و درباره سند تبادل اسرا که وی هربار آن را به شکست می‌کشاند صحبت کنند. اما نتانیاهو در حالی که گویی دارد صبرش را از دست می‌دهد، کسانی را که می‌گویند دستیابی به این توافق، مشکلات اسرائیل را از بین می‌برد، به باد تمسخر می‌گیرد.

نتانیاهو ادامه می‌دهد: «ما فقط در مورد توافق صحبت می‌کنیم. اگر توافق کنیم، همه چیز حل می‌شود، ایران متوقف می شود و ... این دیوانگی است. فقط یک توهم است. هیچ کلمه دیگری برای توصیف آن وجود ندارد».

وی با تهدید خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفت: «ایران قصد نابودی ما را دارد و حزب‌الله در حال برنامه‌ریزی برای نابودی ماست. آن‌وقت ما می‌گوییم مثل گوسفندان به مسلخ نمی‌رویم».

در اینجا بود که یک زن اسیر اسرائیلی که در دور قبل تبادل اسرا، آزاد شده بود، اما پسرش هنوز در اسارت حماس است، گفت: «این یعنی من پسرم را نخواهم دید؟».

فرد دیگری در پاسخ به او می‌گوید: «بله دقیقا منظور او (نتانیاهو)، همین است».اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گویدکه به حرفهاش خوب گوش نداده‌اند و «این عکس چیزی است که او گفته است».

در مقابل زن اسرائیلی که پسرش هنوز در اسارت است، فریاد می‌زند که اکنون او در رنج غیر قابل وصفی است: «پسرم آنجاست..من اکنون در کوره آدم‌سوزی هستم. بمیرم بهتر است که اینجا زندگی کنم».

در بخش دیگری از این جلسه، یکی دیگر از اسرای آزاد شده خطاب به نتانیاهو گفت که چرا مسؤولیت را برعهده نمی‌گیرد و هربار تقصیر را به گردن حماس می‌اندازد. اما نتانیاهو به او نیز پاسخ نمی‌دهد.

گفت‌وگوی نتانیاهو با خانواده اسرای اسرائیلی با تنش بالایی ادامه می‌یابد و کار به جایی می‌رسد که فرستاده نتانیاهو در امور اسرای اسرائیلی گال هیرش وارد عمل می‌شود تا یکی از اسرای آزاد شده را ساکت کند که خطاب به نتانیاهو گفت: «نخست وزیر می‌بایست از ما محافظت کند.

اما او شکست خورده و اکنون نیز میان محافظانش می‌خوابد».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره