نماد آخرین خبر

جنبش مجاهدین فلسطین: آمریکا مسئول یورش به کرانه باختری است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
جنبش مجاهدین فلسطین: آمریکا مسئول یورش به کرانه باختری است

تسنیم/ جنبش مجاهدین فلسطین در بیانیه‌ای با دعوت از تمامی ساکنان کرانه باختری برای مقابله با یورش گسترده ارتش اشغالگر، دولت آمریکا را مسئول این تهاجم گسترده دانست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مجاهدین فلسطین (انشعاب یافته از جنبش فتح) در بیانیه‌ای یورش بزرگ ارتش اشغالگر اسرائیل به شهرهای کرانه باختری را در ادامه نسل‌کشی مردم غزه دانست.

در بیانیه این گروه مقاومت آمده است: «لشکرکشی گسترده رژیم نازی دشمن در شمال کرانه باختری در چارچوب طرح‌های گسترده صهیونیست‌ها است که موجودیت مردم فلسطین، آرمان و مقدسات آنها را هدف قرار می‌دهد. تجاوز صهیونیست‌ها به کرانه باختری بخشی از جنگ علنی به رهبری دولت فاشیستی نتانیاهو است که با توجه به ادامه نسل کشی علیه نوار غزه، تمام مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهد».

جنبش مجاهدین فلسطینی در ادامه گفت: «ما دولت آمریکا را مسئول کامل این تجاوز وحشیانه جدید علیه مردم ما در کرانه باختری می‌دانیم، زیرا از تروریسم و ​​جنایات سازمان نازی حمایت و پشتیبانی می‌کند و همه قوانین و نهاد بین‌المللی را نادیده می‌گیرد».

این جنبش فلسطینی در ادامه از تمامی ساکنان کرانه باختری و آن‌هایی که توانایی به دست گرفتن سلاح را دارند، خواستار مقاومت در برابر اشغالگران شد و از نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان نیز خواست تا برای دفاع از ملت فلسطین وارد عمل شود و هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر را کنار بگذارد.

ارتش اشغالگر اسرائیل بامداد امروز (چهارشنبه 7 شهریور) از عملیات گسترده نظامی در شهرها و اردوگاههای شمال کرانه باختری خبر داد. رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که این یورش چندین روز به طول خواهد انجامید. ارتش اشغالگر اسرائیل و شاباک با صدور بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که برای از بین بردن گروههای مقاومت مسلحانه فلسطینی در کرانه باختری عملیات بزرگی را در شهرهای جنین و طولکرم در شمال کرانه باختری آغاز کرده‌اند.

طبق این بیانیه، در  این لشکرکشی صدها نظامی اسرائیلی مشارکت دارند. ارتش اشغالگر اسرائیل و سازمان شاباک همچنین به احتمال کوچ اجباری ساکنان مناطق مورد هدف اشاره کردند. رادیو ارتش اسرائیل نیز مدعی شد که تهاجم امروز بزرگترین عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری از سال 2002 تاکنون است.

انتهای پیام/





به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar