نماد آخرین خبر

ترامپ: هیچ نامزد ریاست جمهوری پیش از من با این همه موانع مواجه نشده بود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ترامپ: هیچ نامزد ریاست جمهوری پیش از من با این همه موانع مواجه نشده بود

ایرنا/ دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده با اشاره به طرح یک کیفرخواست جدید علیه وی، اعلام کرد: هیچ نامزد ریاست جمهوری پیش از من با این همه موانع قانونی و استفاده ابزاری خصمانه (از عوامل قانونی) بر علیه خود مواجه نشده بود.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از فاکس نیوز، ترامپ با اشاره به طرح یک کیفرخواست جدید از سوی جک اسمیت بازپرس ویژه دادگستری آمریکا در رسانه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشیال، نوشت: هیچ نامزد ریاست جمهوری یا نامزد هر پست دیگری پیش از این هرگز با این همه موانع قانونی و استفاده ابزاری خصمانه (از عوامل قانونی) بر علیه خود که همگی از دفتر رقیب سیاسی‌ او سرچشمه می‌گیرد، مواجه نشده بود.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه از طرح کیفرخواست جدید علیه خودش به عنوان یک کلاهبرداری یاد کرد و گفت: سرمنشأ این کلاهبرداری جدید به کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات باز می‌گردد.

ترامپ با اشاره به کیفرخواست قبلی که از سوی اسمیت بر علیه وی مطرح شده بود، بازپرس ویژه دادگستری آمریکا را «جک دیوانه» نامید و تاکید کرد: این کلاهبرداری هم مثل همه این کلاهبرداری‌ها شکست خواهد خورد، همان‌طور که حقه‌بازی قبلی جک دیوانه در فلوریدا به طور کامل رد شد.

به نوشته فاکس نیوز، بازپرس ویژه دادگستری آمریکا پیش تر با طرح کیفرخواست جدیدی علیه ترامپ بار دیگر وی را در رابطه با رویدادهایی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور رخ داد به مقاومت در برابر انتقال مسالمت‌آمیز قدرت متهم کرد.

این کیفرخواست جدید در حالی از سوی جک اسمیت بازپرس ویژه دادگستری آمریکا مطرح شده است که دیوان عالی ایالات متحده پیش تر با صدور حکمی به روسای جمهور سابق این کشور مصونیت گسترده‌ای از پیگردهای کیفری داده بود که از جمله منجر به رد کیفرخواست قبلی بازپرس ویژه دادگستری آمریکا علیه ترامپ شده بود.

این در حالی است که بر اساس کیفرخواست جدید اسمیت علیه ترامپ، این بار بازپرس ویژه دادگستری آمریکا اتهامات خود علیه وی را نه به عنوان اتهامات علیه رئیس جمهور سابق ایالات متحده بلکه به عنوان اتهاماتی علیه یک نامزد سیاسی که به دنبال انتخاب مجدد است مطرح کرده و در حقیقت به این وسیله حکم دیوان عالی آمریکا مبنی بر مصونیت ترامپ در قبال اقداماتی که در چارچوب اختیارات قانونی‌ او به عنوان رئیس جمهور در زمان حضورش در کاخ سفید انجام داده را دور زده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره