نماد آخرین خبر

آلمان تحریم‌ها علیه وزرای اسرائیلی را رد نکرد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
آلمان تحریم‌ها علیه وزرای اسرائیلی را رد نکرد

تسنیم/ وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در نشست وزرای خارجه این اتحادیه در بروکسل پیشنهاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تحریم وزرای اسرائیلی را رد نکرد.

به نقل از روزنامه اشتوتگارتر ناخریشتن آلمان "، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان موافقت برلین با تحریم های اتحادیه اروپا علیه دو عضو راست افراطی کابینه رژیم صهیونیستی را رد نکرد.

این مقام آلمانی در نشست اتحادیه اروپا به صراحت اعلام کرد که از نظر او تنها الزامات قانونی و اتهامات علیه سیاستمداران باید تعیین کننده باشد. او گفت که در هر مورد باید بررسی شود که آیا این موارد برای یک تحریم کافی است یا خیر.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نامه نوشته بود و پیشنهاد کرده بود که بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم به دلیل تحریک به نفرت و نقض حقوق بشر در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گیرند. بر اساس این خواسته این بدان معناست که آنها دیگر اجازه ورود به اتحادیه اروپا را نخواهند داشت و هرگونه دارایی آنها ممکن است در اتحادیه اروپا مسدود شود.

این دو وزیر اسرائیلی اخیراً با بیانیه‌هایی علیه فلسطینی‌ها خشم و نفرت زیادی ایجاد کردند. علاوه بر این، هر دو طرفدار آن چیزی هستند که بالاترین دادگاه سازمان ملل آن را سیاست شهرک سازی غیرقانونی در مناطق اشغالی در کرانه باختری می داند.

از جمله، بن‌گویر اخیراً از توقف ارسال کمک‌ها به نوار غزه برای به زانو در آوردن جنبش مقاومت فلسطین حماس سخن گفته است. "اسموتریچ"، وزیر دارایی این رژیم نیز اظهارات مشابهی را مطرح کرد. وی توقف احتمالی کمک‌ها را تا آزادی تمامی گروگان‌های اسرائیلی اخلاقی و موجه توصیف کرد، حتی اگر به معنای گرسنگی دادن دو میلیون نفر در نوار غزه باشد. وی در عین حال اذعان کرد که جامعه جهانی اجازه چنین رویکردی را نخواهد داد.

بر اساس پیشنهاد بورل، این تحریم ها می تواند بر اسموتریچ و بن گویر به دلیل تحریک به نفرت و نقض حقوق بشر اعمال شود. بر این اساس، دارایی های آنها در اتحادیه اروپا باید مسدود شود و دیگر اجازه ورود به اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.

با این حال هنوز مشخص نیست که آیا و اگر چنین است، این پیشنهاد چه زمانی اجرا خواهد شد. تصمیمات تحریمی در اتحادیه اروپا باید به اتفاق آرا اتخاذ شود. اتحادیه اروپا در گذشته تنها تحریم هایی را علیه برخی شهرک نشینان تندرو اسرائیلی و ساختارهای آنها اعمال کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره