نماد آخرین خبر

ادعای رسانه عبری درباره حصول پیشرفت در مذاکرات تبادل اسرا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 ادعای رسانه عبری درباره حصول پیشرفت در مذاکرات تبادل اسرا

ایسنا/ رسانه عبری مدعی پیشرفت‌هایی بین رژیم صهیونیستی و حماس در مذاکرات تبادل اسیران شد.

به گزارش ایسنا، وبگاه عبری «واللا» به نقل از مقامات اسرائیلی و آمریکایی مدعی شد: اسرائیل و حماس در مذاکرات مبادله اسیران پیشرفت‌هایی داشته‌اند.

اسکای نیوز به نقل از این وبگاه عبری گزارش داد: اسرائیل و حماس فهرست اسامی افرادی را که به عنوان بخشی از توافق آزاد خواهند شد رد و بدل کردند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که کابینه سیاسی-امنیتی رژیم صهیونیستی شب گذشته تصمیم گرفت نقشه‌هایی را که بر ادامه حضور ارتش اشغالگر در محور فیلادلفیا در چارچوب توافق آتش‌بس و تبادل اسرا تاکید می‌کند، تصویب نماید.

به گفته مقامات آمریکایی و اسرائیلی، ۲ دور مذاکرات این هفته در قاهره و دوحه بر تلاش برای توافق بر سر همه جزئیات اجرای توافق متمرکز بود و موضوع اصلی تبادل اسرا بود.

با این حال، نادیده گرفتن مفاد توافق آتش‌بس از تبادل اسرا جلوگیری می‌کند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با امتناع از خروج نیروهای ارتش اشغالگر از محورهای فیلادلفیا و نتزاریم، همچنان شروطی را بر سر راه آتش‌بس اضافه می‌کند حماس خواستار عقب نشینی اسرائیل از کل نوار غزه است و مصر نیز مخالفت خود را با حضور نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا اعلام کرده است.

اگرچه دولت آمریکا میانجی صادقی در مذاکرات نیست، ولی واللا اشاره کرد که کاخ سفید علاقه مند به دستیابی به توافق در مورد جزئیات اجرای توافق است.

مذاکرات تیم‌های کاری (بدون رؤسای آنها) از حماس، اسرائیل، قطر، مصر و آمریکا در قاهره و کار بر روی پیش‌نویس توافق‌نامه، یکشنبه و دوشنبه گذشته ادامه یافت و این مذاکرات از روز چهارشنبه در دوحه از سر گرفته شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره