نماد آخرین خبر

تایوان: چین تجهیزات لازم برای حمله همه‌جانبه به ما را ندارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تایوان: چین تجهیزات لازم برای حمله همه‌جانبه به ما را ندارد

ایرنا/ وزارت دفاع جزیره تایوان در برآورد سالانه خود مدعی شد که چین به علت نداشتن تجیهزات لازم، فاقد توانایی لازم برای انجام یک حمله همه‌جانبه به این جزیره بوده و از گزینه‌های دیگری برای تهدید آن همچون توسعه تسلیحات پیشرفته، کنترل کشتی‌های باری خارجی و عملیات مشترک نظامی پیرامون تایوان استفاده خواهد کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: وزارت دفاع تایوان امروز جمعه (نهم شهریور) در گزارش ارزیابی سالانه خود درباره تهدید چین به مجلس که نسخه‌ای از آن نیز به رویت این خبرگزاری رسید، آورده است که پکن به تقویت توانایی ها خود همچون برگزاری عملیات فرماندهی مشترک ادامه می دهد.

رویترز در ادامه گزارش داد: وزارت دفاع جزیره تایوان در ارزیابی سالانه خود از تهدید چین نوشته است که پکن فاقد توانایی برای یک حمله همه جانبه به تایوان بوده و تجهیزات لازم را دراین زمینه ندارد اما از دیگر گزینه های برای تهدید استفاده می کند، مانند بازرسی کشتی های باری خارجی.

وزارت دفاع جزیره تایوان در ادامه ارزیابی خود در این باره مدعی شد: درحالی که استفاده از تاکتیک ها و راهبردها علیه تایوان به علت وضعیت طبیعی جغرافیایی تنگه تایوان و نبود تجهیزات زمینی و ناتوانی های لجستیکی، همچنان محدود است؛ چین هنوز به طور کامل از توانایی های رزمی کامل برای تهاجم همه جانبه به تایوان برخوردار نیست.

وزارت دفاع جزیره تایوان در ادامه ارزیابی سالانه خود می افزاید: اما چین در حالی که تاکتیک های جدید را امتحان می کند به سرعت تسلیحات جدید خود را مانند بمب افکن های «اچ-20» (H-20) ، موشک های مافوق صوت و کلاهک های اتمی را توسعه می‌دهد.

رویترز گزارش داد: وزارت دفاع چین تاکنون به این ارزیابی پاسخی نداده است، اما «وو کوآین» (Wu Qian) سخنگوی وزارت دفاع چین در نشست خبری هفتگی، روز پنجشنبه (روز گذشته) گفت: از آنجایی که حزب حاکم «دموکراتیک مترقی» تایوان در تلاش برای استقلال تایوان است، صلحی وجود نخواهد داشت.

دولت چین همواره تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از این کشور دانسته و چندین بار اعلام کرده است که برای الحاق آن به سرزمین اصلی حتی ممکن است از گزینه نظامی استفاده کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره