نماد آخرین خبر

تخصیص کمک ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به بخش انرژی اوکراین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تخصیص کمک ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به بخش انرژی اوکراین

ایرنا/ معاون اول نخست وزیر اوکراین از تخصیص کمک ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا برای بازسازی و تثبیت زیرساخت‌های به شدت آسیب‌دیده این کشور در بخش انرژی خبر داد.

 تارنمای اوکراین ایندیپندنت نوشت: اعلام خبر دریافت کمک آمریکا از اوکراین توسط یولیا سوریدنکو (Yulia Svyrydenko) معاون اول نخست وزیر اوکراین روز ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) در دیدار از واشنگتن اعلام و همزمان با گزارش‌های رسانه‌ها درباره تصمیم احتمالی کی‌یف برای برکناری ولودیمیر کودریسکی (Volodymyr Kudrytskyi) رئیس شرکت دولتی شبکه برق اوکراین (Ukrenergo) به دلیل نارضایتی از کیفیت حفاظت برق منتشر شده است.

به گفته سوریدنکو، این کمک به تامین تجهیزات ضروری برای تعمیر فوری تاسیسات برق اوکراین اختصاص خواهد یافت که به شدت در نزدیک به دو سال از حملات هوایی روسیه آسیب دیده‌اند.

اوکراین ایندیپندنت نوشت: روسیه بارها به شبکه برق انرژی با هدف فلج کردن این کشور حمله کرده است. این حملات در پاییز و زمستان سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ آغاز و در بهار ۲۰۲۴ از سرگرفته شدند.

بر اساس این گزارش، در یک وقفه تابستانی، اوکراین توانست قابلیت انرژی خود را بازسازی کند، اما روسیه در روزهای اخیر حملات تازه‌ای را آغاز کرده که باعث محدودیت در مصرف انرژی شده است.

گفته می‌شود پهپادها و موشک‌های روسیه، تقریبا به ۵۰ درصد از ظرفیت تولید برق اوکراین درمقایسه با دوران قبل از جنگ آسیب رسانده‌اند.

اندری یرماک رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین در کانال تلگرام نوشت: زیرساخت‌های انرژی کشور به فوریت به بازسازی نیاز دارند و در این چارچوب، شرکای آمریکایی ما نقش اساسی در این زمینه ایفا می‌کنند.

خبرگزاری روسی تاس به تازگی گزارش داد که ایالات متحده به طور فعال تجهیزات لازم را برای تعمیر سیستم‌های افزایش پایداری شبکه انرژی اوکراین تامین می‌کند.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در پی حمله گسترده نیروهای مسلح روسیه به تاسیسات زیرساخت انرژی مهم اوکراین این حمله را محکوم کرد و گفت: ایالات متحده به رهبری ائتلافی متشکل از بیش از ۵۰ کشور در حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد؛ در اجلاس سران ناتو در ماه ژوئیه، ایالات متحده و متحدانش تجهیزاتی را برای پنج سامانه دفاع هوایی استراتژیک اضافی در اختیار اوکراین قرار دادیم.

وزارت دفاع روسیه پیشتر گزارش داده بود که نیروهای مسلح این کشور حمله گسترده‌ای را به تاسیسات زیرساخت انرژی حیاتی در اوکراین انجام داده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره