نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

روسیه از تلفات ۱۳۰ هزار نفری در ارتش اوکراین خبر داد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روسیه از تلفات ۱۳۰ هزار نفری در ارتش اوکراین خبر داد

ایرنا/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین تنها در دو ماه گذشته (در ژوئیه و اوت) حدود ۱۳۰ هزار نفر از نیروهای نظامی خود را در صحنه درگیری ها با روسیه از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزرات دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که تلفات ارتش اوکراین در ماه ژوئیه و اوت (تیر و مرداد) به ترتیب بیش از ۶۰ هزار و ۶۸ هزار نفر بوده است.

آمارها حاکی از آن است که کی یف به طور میانگین در هر هفته دست کم ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر از نیروهای خود را از دست می دهد.

این وزارت خانه افزود: در شبانه روز گذشته در حالی که کی یف قصد انجام عملیات تروریستی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در خاک روسیه را داشته، سامانه پدافند هوایی این کشور موفق شده ۱۵۸ پهپاد اوکراینی را بر فراز ۱۵ منطقه رهگیری و سرنگون کند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره