نماد آخرین خبر

نظرسنجی: ادعای انکار نتایج انتخابات از سوی ترامپ در آمریکا افزایش یافته‌است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نظرسنجی: ادعای انکار نتایج انتخابات از سوی ترامپ در آمریکا افزایش یافته‌است

ایرنا/ نظرسنجی "ای بی سی نیوز" که توسط موسسه تحقیقاتی «ایپسوس» انجام شد نشان داد که دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ آماده پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نیست.

طبق این نظرسنجی تنها ۲۹ درصد شهروندان آمریکایی معتقدند دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، آمادگی پذیرش نتیجه انتخابات را دارد.

ای‌بی‌سی نیوز با اشاره به آمار و اقام نظرسنجی ایپسوس افزود: تقریباً همه حامیان کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، یعنی ۹۲ درصد، می گویند که شخصاً آماده پذیرش نتیجه انتخابات هستند. این رقم به ۷۶ درصد در میان حامیان ترامپ کاهش یافته است. در مقابل، ۲۱ درصد از حامیان ترامپ- که به معنای ۸ درصد از کل بزرگسالان است - آمادگی پذیرش نتیجه انتخابات را ندارند.

طبق این نظرسنجی، از هر سه نفر، یک نفر (۳۴ درصد) به درستی شمارش آرا در انتخابات آمریکا اعتماد ندارد. به همین میزان یعنی، ۳۴ درصد آمریکایی‌ها همچنان بر این باورند که جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، به طور قانونی در انتخابات ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) پیروز نشده است، آماری که از زمان تحلیف او تغییر چندانی نکرده است.

این گزارش با تاکید بر این که دیدگاه‌ها در مورد صداقت انتخابات با آمادگی برای پذیرش نتیجه آن مرتبط است نوشت: در میان افرادی که مطمئن هستند آرا به طور دقیق شمارش می شود، ۹۲ درصد می گویند که آماده پذیرش نتیجه هستند، در مقابل تنها ۶۱ درصد از کسانی که به شمارش اعتماد ندارند می گویند آماده پذیرش نتیجه هستند.

از طرفی ۹۱ درصد از کسانی که فکر می کنند بایدن به طور قانونی انتخاب شده است، آماده پذیرش نتیجه امسال نیز هستند و تنها ۶۴ درصد از کسانی که فکر نمی کنند او قانونی انتخاب شده، نتیجه انتخابات را می پذیرند.

این نظرسنجی شکاف‌های عمیق حزبی در مورد اعتماد به شمارش آرا را آشکارتر کرده و نشان داد که نیمی از جمهوری‌خواهان (۵۱ درصد) به درستی انتخابات اطمینان ندارند. از طرفی ۹۰ درصد دموکرات‌ها، ۶۴ درصد از مستقل‌ها و تنها ۴۸ درصد از جمهوری‌خواهان به شمارش آرا اعتماد دارند. در الگوی مشابه، ۹۶ درصد از دموکرات‌ها، ۶۶ درصد از مستقل‌ها و تنها ۳۰ درصد از جمهوری‌خواهان فکر می‌کنند که بایدن به طور قانونی انتخاب شده است.

طبق این گزارش، تنها ۳۸ درصد از محافظه‌کاران مطمئن هستند که آرا در سال جاری به طور دقیق شمارش می شود. این در حالی است که تنها ۲۱ درصد از محافظه‌کاران فکر می‌کنند که بایدن در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) برنده انتخابات شد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی خود به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره