نماد آخرین خبر

ریابکوف: دکترین هسته‌ای روسیه بر مبنای بررسی اقدامات غرب تغییر می‌کند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ریابکوف: دکترین هسته‌ای روسیه بر مبنای بررسی اقدامات غرب تغییر می‌کند

ایسنا/ روسیه بر تغییر یافتن دکترین هسته‌ای این کشور بر مبنای بررسی و تحلیل درگیری‌ها و اقدامات غرب تاکید کرد. 

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت، مسکو دکترین هسته‌ای خود را بر مبنای تجزیه و تحلیل درگیری‌های اخیر و اقدامات غرب در قبال «عملیات نظامی ویژه» (در اوکراین) خود تغییر خواهد داد.

ریابکوف در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: «همانطور که ما پیش از این هم بارها گفته‌ایم کارها در مرحله پیشرفته‌ای قرار داشته و این نیت واضح وجود دارد که یک اصلاح (بر دکترین هسته‌ای روسیه)‌ بر مبنای تحلیل و بررسی تحولات مربوط به درگیری‌های اخیر و البته تحلیل رویه رقبای غربی برای تشدید تنش‌ها در قبال عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین معرفی شود.»

او توضیح داد که سند مربوط به این اصلاحیه در حال نهایی شدن است اما هنوز برای صحبت کردن از یک چارچوب زمانی مشخص برای تکمیل این سند زود است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: «ارائه چارچوب زمانی برای تکمیل این اصلاح نسبتا پیچیده بوده و باید در نظر گرفت که ما داریم درباره مهم‌ترین جنبه امنیت ملی خودمان صحبت می‌کنیم.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این اعلام کرده بود دکترین هسته‌ای این کشور یک سند پویا و زنده بوده که می‌تواند در صورت لزوم دستخوش اصلاح و تغییر شود. رئیس جمهور روسیه همچنین تاکید کرد فرض مسکو این است که درگیری هسته‌ای هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

ریابکوف گفت، اقدامات غرب می‌طلبند که دکترین هسته‌ای روسیه مطابق با ملزومات کنونی به‌روزرسانی شود. به گفته این دیپلمات بلندپایه روس، اقدامات آمریکا و متحدانش باعث تشدید جدی اوضاع در حوزه سیاست خارجی شده‌اند و مسکو به طور دائمی تحلیل می‌کند که سندهای مربوط به بازدارندگی هسته‌ای روسیه با این چالش‌ها مطابق باشند.

روسیه بر طبق دکترین هسته‌ای ۲۰۲۰ این کشور ممکن است اگر که یک دشمن از تسلیحات هسته‌ای یا دیگر انواع تسلیحات کشتار جمعی علیه روسیه یا متحدانش استفاده کند، اگر یک اطلاعات راستی‌آزمایی شده درباره پرتاب سلاح هسته‌ای برای حمله به روسیه یا متحدانش دریافت شود، اگر دشمنی علیه تاسیسات لازم برای یک پاسخ هسته‌ای اقدام کند و اگر یک حمله با سلاح‌های متعارف موجودیت کشور را تهدید کند، متوسل به تسلیحات هسته‌ای شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره