نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اعتصابات سراسری در اراضی اشغالی/ افزایش خشم عمومی از شکست نتانیاهو

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اعتصابات سراسری در اراضی اشغالی/ افزایش خشم عمومی از شکست نتانیاهو

ایسنا/ منابع خبری از آغاز آغاز اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی در همبستگی با خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه و در اعتراض به مانع‌تراشی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انعقاد توافق تبادل اسرا خبر دادند.

منابع خبری اعلام کردند که اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی در راستای همبستگی با خانواده‌های اسرای بازداشت‌شده در غزه و در اعتراض به مانع‌تراشی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انعقاد توافق تبادل اسرا آغاز شده است.
براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، این اعتصاب شامل مدارس، دانشگاه‌ها، فرودگاه بن گوریون، حمل و نقل عمومی و بخش‌های گسترده‌ای از اقتصاد می‌شود.
پیشتر منابع عبری از تظاهرات ده‌ها هزار نفر از شهرک‌نشینان در تل آویو و درخواست آنان برای امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه خبر دادند.
یکشنبه شب، در پی کشته شدن ۶ اسیر صهیونیست در غزه، سراسر فلسطین اشغالی به صحنه تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و کابینه او تبدیل شد.

معترضان در اعتراض به مخالفت نتانیاهو با توافق تبادل اسرا، خواستار موافقت هرچه زودتر کابینه نتانیاهو با این توافق شدند.
هدف از برگزاری اعتصاب سراسری امروز دوشنبه فشار بر کابینه نتانیاهو جهت پذیرش توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با مقاومت در غزه اعلام شده است.
پیش از این بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از دادستان عمومی این رژیم خواست مانع از اعتصاب سراسری روز دوشنبه در سرزمین‌های اشغالی شود.
اسموتریچ در نامه‌اش به دادستان کل تأکید کرد: این اعتصاب غیرقانونی است، زیرا می‌خواهد بر تصمیمات سیاسی مهمی که با امنیت اسرائیل مرتبط هستند، تأثیر منفی بگذارد.
او همچنین هشدار داد: اعتصاب گسترده‌ای که منجر به تعطیلی از جمله لغو پروازها شود، می‌تواند پیامدهای اقتصادی جدی داشته باشد و در زمان جنگ به اقتصاد آسیب‌های زیادی وارد کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره