نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

حملات گسترده ارتش اشغالگران به کرانه باختری و افزایش شهدا

منبع
تسنيم
بروزرسانی
حملات گسترده ارتش اشغالگران به کرانه باختری و افزایش شهدا

تسنیم/ منابع خبری از حملات گسترده نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری و نبرد شدید جوانان مقاومت با آنها خبر داده و اعلام کردند که اشغالگران نیروهای جدیدی به اردوگاه جنین اعزام کرده‌اند

شب گذشته با گذشت بیش از یک هفته از  لشکرکشی گسترده ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به کرانه باختری، منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر عملیات نظامی خود را در اردوگاه الفارعه در استان طوباس واقع در شمال کرانه باختری آغاز کردند و بعد از چند ساعت یورش به اردوگاه نورشمس در شرق طولکرم، از این اردوگاه عقب نشینی کردند.

حمله گسترده صهیونیست‌ها به اردوگاه الفارعه

منابع محلی گزارش دادند که تعداد زیادی از نیروهای ارتش صهیونیستی با بلدوزرهای نظامی، اردوگاه الفارعه را محاصره و قبل از یورش به این اردوگاه، تک تیراندازها را بر ساختمان‌های مشرف به آن مستقر کردند.

گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح اعلام کرد که رزمندگان آن درگیری مسلحانه شدیدی با نظامیان دشمن انجام داده و با مواد منفجره، یک بلدوزر ارتش صهیونیستی را هدف قرار دادند.

اردوگاه الفارعه یکی از اولین اردوگاه‌هایی بود که نظامیان صهیونیست در لشکرکشی گسترده خود به کرانه باختری از چهارشنبه هفته گذشته، آن را محاصره کردند.

گسیل نظامیان رژیم اشغالگر به اردوگاه جنین

در تحول دیگر مربوط به کرانه باختری، ارتش اشغالگر نیروهای کمکی نظامی بیشتری را به اردوگاه جنین فرستاده و منابع گزارش دادند که نظامیان صهیونیست با یورش به چندین خانه در محله الغبس در مجاورت این اردوگاه بسیاری از خانواده‌های ساکن این خانه‌ها را تهدید و آنها را آواره کردند.

این در حالی است که در میان تداوم حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری، رسانه‌های عبری اعلام کردند که ارتش اسرائیل عملیات نظامی خود را در جنین تمدید کرده و در حال برنامه‌ریزی برای حمله گسترده به جنوب کرانه باختری است.

وب سایت عبری والا در این زمینه گزارش داد: قرار بود عملیات نظامی ارتش اسرائیل که از یک هفته قبل در شمال کرانه باختری آغاز شده و «اردوگاه‌های تابستانی» نام گرفته بود، روز سه‌شنبه به پایان برسد اما «یوآو گالانت» وزیر جنگ تصمیم به تمدید این عملیات گرفته است.

این رسانه صهیونیستی ادامه داد: منابع نظامی اسرائیل گزارش دادند که افزایش هشدارها در جنوب کرانه باختری، ممکن است ارتش را به سمت انجام یک عملیات گسترده در آنجا سوق دهد.

تلفات ارتش صهیونیستی در درگیری با رزمندگان مقاومت

همزمان، نیروهای اشغالگر بعد از هجوم چند ساعته به اردوگاه نورشمس در شمال کرانه باختری، از این اردوگاه عقب نشینی کردند. پیش از عقب نشینی نظامیان صهیونیست، رزمندگان مقاومت با مواد منفجره یک خودروی نظامی دشمن را هدف قرار دادند.

گردان مقاومتی طولکرم وابسته به القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که رزمندگان آن در کنار سایر رزمندگان فلسطینی در گروه‌های مقاومت در اردوگاه طولکرم، به شدت وارد درگیری مسلحانه با نیروهای دشمن شدند و با مواد منفجره، نظامیان صهیونیست و خودروهای نظامی آنها را مورد هدف قرار داده و چندین کشته و زخمی در میان آنها بر جای گذاشتند.

منابع محلی همچنین از یورش صهیونیست‌ها به الخلیل و زخمی شدن یک مرد جوان و یک کودک به ضرب گلوله نیروهای اشغالگر خبر دادند.

شهادت 6 فلسطینی در کرانه باختری

از طرف دیگر، خبرنگار المیادین در کرانه باختری از شهادت «محمد الزبیدی» فرزند «زکریا الزبیدی» از فرماندهان مقاومت در کرانه باختری در حمله پهپادی ارتش اشغالگر به یک خودرو در شهر طوباس در بامداد امروز پنجشنبه خبر داد.
هلال احمر فلسطین اعلام کرد که علاوه بر شهید الزبیدی که اهل اردوگاه جنین است، چهار فلسطینی دیگر در حمله پهپادی صهیونیست‌ها به خودرویی در طوباس  به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی همچنین از شهادت یک نوجوان 16 ساله فلسطینی در اردوگاه الفارعه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست خبر دادند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر، یک جوان مجروح را در اردوگاه الفارعه در شهر طوباس آزار داده و او را با بولدوزر روی زمین می‌کشیدند.

ارتش رژیم اشغالگر در عین حال اعتراف کرد که نیروهای آن در اردوگاه الفارعه در معرض آتش جوانان فلسطینی قرار گرفته‌اند.

سحرگاه امروز همچنین منابع از یورش نیروهای اشغالگر به شهر اریحا و بیت لحم در کرانه باختری و درگیری شدید آنها با رزمندگان فلسطینی خبر دادند.

همچنین گروهی از نظامیان صهیونیست به شهر بیتونیا در غرب رام الله یورش برده و کمپین گسترده‌ای از بازداشت فلسطینی‌ها را آغاز کردند. نظامیان صهیونیست همچنین به اردوگاه العین در غرب نابلس هم حمله کردند.

منابع رسانه‌ای همچنین از بازداشت یک روزنامه نگار فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در شمال رام الله خبر دادند.

درحالی که شب گذشته وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 33 فلسطینی طی 8 روز حمله نظامی گسترده ارتش اشغالگر به کرانه باختری خبر داده بود، با شهادت این 6 فلسطینی، آمار شهدای کرانه باختری به 39 نفر رسید و بیش از 140 تن هم تاکنون زخمی شده‌اند.21نفر از این شهدا از استان جنین، 8 نفر از طولکرم،7 نفر از طوباس و 3 نفر از الخلیل هستند.

به گزارش منابع فلسطینی طبق آمار رسمی، از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون 699 فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده و حدود 5700 نفر هم زخمی شدند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره