نماد آخرین خبر

لغوپروازهای هواپیمایی ایرلند به تل‌آویو

منبع
تسنيم
بروزرسانی
لغوپروازهای هواپیمایی ایرلند به تل‌آویو

تسنیم/ با گذشت ۳۳۵روز از جنگ و جنایات صهیونیستها در نوار غزه، مناطق مختلف کرانه باختری هم همچنان آماج تجاوزات گسترده آنها قرار دارد.

335 روز از تجاوزات و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و نسل کشی در نوار غزه می‌گذرد و نخست وزیر این رژیم همچنان به کارشکنی و مانع تراشی در برابر مذاکرات آتش بس با هدف جلوگیری از فروپاشی کابینه خود و در نتیجه ادامه باقی ماندن در قدرت با وجود اعتراضات گسترده جامعه صهیونیستی به ویژه خانواده های اسرای آنها ادامه می دهد.

امروز نیز همانند روزهای گذشته، تجاوزات هوایی و توپخانه‌ای ارتش صهیونیستی به نوار غزه ادامه یافته و خانه‌ها و زیرساخت‌های غزه به شکل بی هدف، مورد حمله قرار گرفته است که از صبح امروز شمار دیگری از مردم بیگناه به خاک و خون کشیده شده اند.

اما در سطح سیاسی، جنبش حماس در واکنش به قصد آمریکا برای ارائه طرح پیشنهادی دیگری برای آتش‌بس در غزه گفت: «نیازی به پیشنهادات تازه نداریم، اقدام درست هم اکنون فشار بر نتانیاهو دولت وی و الزام آن‌ها به اجرای مفاد توافق پیشین است».

حماس افزود: «ما نسبت به افتادن در دام نتانیاهو و ترفندهای او که از مذاکره برای طولانی‌تر کردن تجاوز به مردم ما استفاده می‌کند هشدار می‌دهیم».

به گفته حماس تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم خروج از محور صلاح الدین (فیلادلفیا) با هدف ناکام گذاشتن دستیابی به توافق است.

مهمترین تحولات روز 335 طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*************************************************

حمله ترکیبی حزب الله به پایگاه راموت نفتالی ارتش رژیم صهیونیستی

حزب الله از هدف قرار دادن پایگاه راموت نفتالی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به ادامه جنایات اشغالگران علیه مناطق مرزی جنوب لبنان خبر داد. این حمله با پهپادهای انتحاری و موشک‌های کاتیوشا صورت گرفت.

حزب الله همچنین از حمله پهپادی به مقر فرماندهی گردان السهل در پایگاه بیت هلل ارتش رژیم صهیونیستی خبر  داد.

حزب الله همچنین در عملیات دیگری، مقر تیپ غربی 300 ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب پادگان یعرا و اماکن  استقرار نظامیان و افسران این رژیم را با پهپاد هدف قرار داد.

از سوی دیگر منابع عبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک صهیونیست نشین دوویو در شمال فلسطین  اشغالی خبر دادند.

جبهه مردمی فلسطین: صهیونیست‌ها منتظر ضربات دردناک‌تر باشند

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به اینکه جنایات تروریستی اشغالگران در کرانه باختری و قتل عام غیرنظامیان بی‌دفاع در نوار غزه، نتانیاهو و کابینه فاشیست او را به اهدافش نمی‌رساند، تاکید کرد که صهیونیست‌ها منتظر ضربات دردناک‌تر از سوی مقاومت باشند.

بازدید غیرمنتظره رئیس ستاد ارتش مصر از مرز با غزه

یک سخنگوی نظامی مصر از بازدید غیرمنتظره احمد خلیفه رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور از مناطق مرزی با نوار غزه با هدف اطلاع یافتن از آخرین وضعیت امنیتی و تدابیر تامین امنیت خبر داد.

انتقاد روسیه از بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با انتقاد از مواضع آمریکا، یادآور شد که مقامات رژیم صهیونیستی همچنان راه‌حل نظامی را دنبال کرده و سعی دارند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره لزوم آتش‌بس و توقف کشتار مردم بی دفاع ساکن نوار غزه را نادیده بگیرند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مقامات اسرائیلی تلاش می‌کنند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توقف تجاوزات نظامی علیه مردم بی‌دفاع ساکن نوار غزه را نادیده بگیرند.

این دیپلمات روس در جلسه شب گذشته شورای امنیت در این باره گفت: «اگرچه در شورا تا حدودی درک مشترکی از ضرورت اقدامات برای برقراری آتش بس در نوار غزه وجود دارد و قطعنامه شماره 2735 که در 10 ژوئن به تصویب رسید ـ با وجود تمام نقایص آن ـ این درک را به‌طور کلی منعکس می‌کند، اما مقامات اسرائیلی همچنان به دنبال راه‌حل نظامی برای این مسئله هستند و سعی می‌کنند تصمیم شورای امنیت را نادیده بگیرند.»

جهاد اسلامی:مقاومت ضد اشغالگران در کرانه باختری با قدرت ادامه دارد

جنبش جهاد اسلامی با هشدار درباره توطئه صهیونیست‌ها برای آوارگی مردم فلسطین در کرانه باختری، جنایات جدید ارتش اشغالگر در این منطقه را محکوم و تاکید کرد که مقاومت با قدرت به مقابله با نقشه‌های دشمن در کرانه باختری ادامه می‌دهد و از زمین و ملت و مقدسات فلسطین دفاع می‌کند.

لغو پروازهای هواپیمایی ایرلند به مقصد تل آویو

رسانه های رژیم صهیونیستی از لغو تمام پروازهای شرکت هواپیمایی ایرلندی رایان ایر از و به تل آویو تا 26 اکتبر آینده خبر دادند.

مسئول صهیونیست: ساکنان شمال دیوانه شده‌اند

ایتان دیوید، رئیس کمیته شهرک صهیونیست نشین مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی با بیان اینکه اسرائیلی‌هایِ ساکن شهرک‌های شمالی هیچ چشم‌اندازی برای بازگشت به خانه‌های خود در سایه حملات حزب‌الله ندارند، تاکید کرد که ساکنان شمال خسته و دیوانه شده‌اند و امیدی به پایان جنگ ندارند.

ادعای سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی: عادی سازی روابط سبب امن تر شدن اسرائیل خواهد شد!

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی مدعی شد که اگر اسرائیل به عادی سازی روابط با کشورهای عربی ادامه دهد،  امن تر خواهد شد و این امر شکستی برای ایران و حماس خواهد بود.

وی افزود که اجرای مرحله نخست طرح آمریکا درباره آتش بس در نوار غزه و آزادی اسرا ضروری است.

وزیر خارجه ترکیه: جنایات اسرائیل در غزه ادامه دارد

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه: جنایات اسرائیل در نوار  غزه همچنان ادامه دارد و نتانیاهو مسئول نخست آن و علت شکست تلاشها برای آتش بس است.

محافل صهیونیستی:نتانیاهو نمی‌گذارد حتی یک اسیر زنده از غزه برگردد

رسانه‌ها و کارشناسان رژیم صهیونیستی با انتقاد تند از مانع‌تراشی‌های نخست‌وزیر این رژیم در مسیر رسیدن به توافق آتش بس و تبادل اسرا اعلام کردند که سخنان اخیر نتانیاهو، اسرائیلی‌ها را به شدت خشمگین کرد و در این شرایط حتی یک اسیر هم نمی‌تواند زنده از غزه برگردد.

جهاد اسلامی: اظهارات گالانت بیانگر اعتراف به جنایات علیه ملت فلسطین است

جنبش جهاد اسلامی با محکوم کردن ادامه سکوت جهانی و عربی در برابر جنایات اشغالگران در نوار  غزه و کرانه باختری تاکید کرد که اظهارات گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اعتراف به عملیات حذف، ترور و  اعدام علیه ملت فلسطین است.

این جنبش با تاکید بر اینکه اظهارات گالانت به پرونده وی در ارتکاب جنایات جنگی  علیه مردم فلسطین اضافه می شود، افزود اقدامات اشغالگران در چارچوب یک طرح از پیش آماده شده برای تغییرات جمعیتی در کرانه باختری به شمار می رود که جنایت جنگی جدید قلمداد می شود.

رئیس جنبش حقوق عراق:موضع دولت، ملت و مقاومت عراق در حمایت از فلسطین واحد است

حسین مونس، رئیس جنبش حقوق عراق وابسته به گردان‌های حزب‌الله این کشور با اشاره به اینکه جنایات تروریستی رژیم اشغالگر در ترور رهبران و فرماندهان مقاومت، ناشی از شکست و ناتوانی این رژیم است تاکید کرد که هیچگونه اختلافی میان مواضع عراقی‌ها در قبال غزه وجود ندارد و موضع دولت، ملت و مقاومت عراق در حمایت از فلسطین، واحد است.

انفجار مهیب در اردوگاه جنین و نبرد همه جانبه مقاومت با اشغالگران

منابع خبری در کرانه باختری از وقوع دو انفجار مهیب در اطراف اردوگاه جنین همزمان با نبرد همه جانبه رزمندگان مقاومت با نظامیان متجاوز صهیونیست و اعزام نیروهای پشتیبانی دشمن به این منطقه خبر دادند.

رزمندگان مقاومت کرانه باختری در مناطق مختلف شهر و اردوگاه جنین در حال رویارویی با متجاوزان هستند.

رسانه عبری:نتانیاهو توافق قبلی را در لحظه آخر به شکست کشاند

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت با اشاره به یک سند اسرائیلی اعلام کرد که نتانیاهو توافق تبادل اسرا و آتش‌بس طبق پیشنهادی که میانجی‌ها در ماه جولای اعلام کرده بودند را با ارائه مجموعه‌ای از درخواست‌های جدید در لحظه آخر، به شکست کشاند.

حزب الله از شهادت یک رزمنده دیگر خود خبر داد

حزب الله اعلام کرد که  عباس انیس ایوب مشهور به علی الرضا از اهالی شهرک سلعا در جنوب لبنان در راه قدس به شهادت رسیده است

سازمان ملل:اسرائیل نظام پزشکی غزه را نابود کرده است

ادیم سورنو، مدیر عملیاتی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی درباره جنایات صهیونیست‌ها و افزایش روزافزون آمار شهدا در نوار غزه و کرانه باختری اعلام کرد که نظام پزشکی غزه در جنگ نابود شده و 96 درصد ساکنان غزه با ناامنی غذایی وحشتناکی روبرو هستند.

مقام سابق مصری:حضور اسرائیل در فیلادلفیا توافق سازش را تهدید می‌کند

حسین هریدی،معاون سابق وزیر خارجه مصر با اشاره به اینکه نتانیاهو با دروغ‌پردازی درباره محور فیلادلفیا به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست مفتضحانه در 7 اکتبر است، تاکید کرد که ماندن اسرائیل در این محور، توافق سازش میان این رژیم با مصر به ویژه بند امنیتی آن را به شدت تهدید می‌کند.

34 عملیات مقاومتی در کرانه باختری طی 24 ساعت

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که مقاومت فلسطین در کرانه باختری طی 24 ساعت گذشته 34 عملیات از جمله درگیری‌های مسلحانه و هدف قرار دادن صهیونیست‌ها با مواد منفجره انجام داده است.

اعتراف رژیم صهیونیستی به افزایش 20 درصد عملیات حزب الله در ماه آگوست

رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که آمار شلیک ها(موشک، راکت و پهپاد) از جنوب لبنان به سمت فلسطین اشغالی در خلال ماه آگوست، افزایش 20 درصدی نسبت به ماه قبل را ثبت کرده است.

مقاومت فلسطین:خون شهدا شعله‌های مقاومت در کرانه باختری را بیشتر می‌کند

کمیته‌های مقاومت فلسطین در واکنش به جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانه باختری که طی آن 6 نفر از جمله یک کودک بامداد امروز در تجاوز آنها به شهادت رسیدند، اعلام کردند که خون این شهدا، شعله‌های مقاومت در کرانه باختری را بیشتر می‌کند و عملیات‌های پیشرفته مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت.

ابوالغیط:همه می‌دانند که نتانیاهو به دنبال توافق نیست

احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب با محکوم کردن ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر درباره محور فیلادلفیا اعلام کرد که بهانه‌های اسرائیلی‌ها برای همه فاش شده و خود اسرائیلی‌ها هم می‌دانند که نتانیاهو به دنبال توافق نیست.

تاکید دولت آلمان بر حمایت همه جانبه از نهادهای رژیم صهیونیستی

وزیر کشور آلمان اعلام کرد حادثه خطرناکی در مونیخ(تیراندازی به کنسولگری رژیم صهیونیستی) رخ داده است، وی، حمایت از نهادها و مراکز رژیم صهیونیستی در این کشور را اولویت مهم و  اصلی دولت آلمان دانست.

تمجید پوتین از بن سلمان

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه: از نقش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در روند مبادله اسیران(با اوکراین) تمجید می‌کنیم، ممنون او هستیم.

افزایش آمار شهدای غزه به 40 هزار و 861 نفر

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی و جنایت نسل کشی علیه مردم نوار  غزه به 40 هزار و 861 نفر از هفتم اکتبر گذشته تا کنون و زخمی شدن 94 هزار و 400 نفر خبر داد.

هشدار حماس درباره فریبکاری‌های آمریکا و نتانیاهو در مذاکرات

جنبش حماس با اشاره به اینکه آمریکا در رسیدن به آتش‌بس در غزه جدی نبوده و پیشنهادی که مطرح شده با هدف بازگرداندن اسرای اسرائیلی و سپس ازسرگیری جنگ است، نسبت به فریبکاری‌های نتانیاهو واشنگتن هشدار داد و خواستار اجرای پیشنهاد قبلی برای آتش‌بس شد.

گزارش‌هایی از تیراندازی مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در مونیخ

برخی منابع صهیونیستی از تیراندازی مقابل کنسولگری این رژیم در شهر مونیخ آلمان خبر داده‌اند.

مانور نظامی یمن برای شبیه‌سازی حمله به رژیم صهیونیستی

نیروهای مسلح یمن روز گذشته یک مانور نظامی پیشرفته برای شبیه‌سازی حمله به اهداف دشمن صهیونیستی از جمله شهرک‌های این رژیم در عمق فلسطین اشغالی، برگزار کردند.

کاخ سفید به دنبال ارائه طرح جدید برای آتش‌بس در غزه

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آمریکایی و مصری مدعی شده کاخ سفید در حال تلاش برای ارائه طرحی جدید برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا با گروه حماس است.

مقام‌های آمریکایی مدعی شده اند طرح جدید به دنبال برطرف کردن اصلی‌ترین موانعی است که این گفت‌وگوها را در ماه‌های گذشته به بن‌بست کشانده‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه مدعی شد که او به ارائه یک طرح نهایی برای توافق آتش‌بس/تبادل اسرا «بسیار نزدیک» است.

یک مقام ارشد بایدن به خبرنگاران گفت که بر سر بخش زیادی از این طرح توافق حاصل شده اما مذاکره‌کنندگان هنوز به دنبال رسیدن به راه حل بر سر دو مانع اصلی هستند.

این دو مانع به گفته آنها اصرار اسرائیل برای حفظ نیروها در مرز مصر-غزه و نفراتی است که بایستی در فهرست مبادله اسرا قرار داده شوند.

ناامیدی اکثریت صهیونیست‌ها از دستیابی به توافق آتش‌بس

نظرسنجی جدید موسسه دموکراسی اسرائیل نشان می دهد بیش از 73% اسرائیلی ها نسبت به دستیابی به توافق آتش بس در کوتاه مدت بدبین هستند و تنها 20.9 درصد آنها در این مورد امیدواری زیادی دارند. 5.6 درصد نیز گزینه نمی دانم را انتخاب کرده اند.

مانع تراشی های نتانیاهو در ماه های اخیر مانع از برقراری آتش بس در نوار غزه شده است.

شهادت پنج نفر از رزمندگان مقاومت فلسطین در بمباران یک خودرو توسط صهیونیست‌ها

 در جریان حمله رژیم صهیونیستی به یک خودرو در شهر طوباس واقع در شمال کرانه باختری پنج نفر از رزمندگان مقاومت فلسطین به شهادت رسیدند.

3 شهید در حمله پهپادی ارتش اشغالگر در اردوگاه الفارعه

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 3 نفر در پی حمله پهپادی به یک خودرو در اردوگاه الفارعه واقع در استان طوباس خبر داد.

3 حمله هوایی ارتش اشغالگر به اردوگاه الفارعه

ارتش اشغالگر اسرائیل اعلام کرد که در پاسخ به هدف قرار دادن نظامیان این رژیم در اردوگاه الفارعه 3 حمله هوایی در این اردوگاه انجام داده است.

درگیری‌های شدید میان رزمندگان مقاومت و نظامیان اشغالگر در اردوگاههای کرانه باختری

گروه مقاومت گردان‌های شهداء الاقصی، خبر داد که یک بولدزر ارتش اشغالگر را در ورودی اردوگاه «الفارعه» در استان طوباس، (شمال کرانه باختری) با بمب‌های بسیار قوی مورد اصابت قرار داده است.

این گروه مقاومت از درگیری شدید با نظامیان اشغالگر خبر داد.

ارتش اشغالگر اسرائیل همچنین ادوات نظامی وسیعی را وارد اردوگاه جنین کرده و همچنین اقدام به تخلیه کامل محله «»الجابرات» در شهر جنین کرده است.

حماس: نیازی به طرح جدید آتش‌بس نیست

جنبش حماس در واکنش به قصد آمریکا برای ارائه طرح پیشنهادی دیگری برای آتش‌بس در غزه گفت: «نیازی به پیشنهادات تازه نداریم، اقدام درست هم اکنون فشار بر نتانیاهو دولت وی و الزام آن‌ها به اجرای مفاد توافق پیشین است».

حماس افزود: «ما نسبت به افتادن در دام نتانیاهو و ترفندهای او که از مذاکره برای طولانی‌تر کردن تجاوز به مردم ما استفاده می‌کند هشدار می‌دهیم».

به گفته حماس تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم خروج از محور صلاح الدین (فیلادلفیا) با هدف ناکام گذاشتن دستیابی به توافق است.

حمله هوایی ارتش اشغالگر به 14 منطقه در جنوب لبنان

شبکه المنار از حملات هوایی گسترده ارتش اشغالگر به 14 نقطه در جنوب لبنان خبر داد.

این حملات از اواخر شتامگاه چهارشنبه تا بامداد امروز ادامه داشت.

مقام آمریکایی: از 18 بند طرح پیشنهادی، بر روی 14 بند توافق شده است

به گفته یک مقام آمریکایی در یک نشست رسانه‌ای، عمده اختلاف میان حماس و اسرائیل در مرحله اول توافق، به محور فیلادلفیا و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از این محور مربوط می‌شود.

او همچنین از تبادل اسرای فلسطینی و مناطقی که ارتش اسرائیل باید از آن عقب‌نشینی کند، به عنوان موانع توافق یاد کرد.

او گفت: «اظهارات وزرای اسرائیل مبنی بر اینکه این توافق امنیت اسرائیل را قربانی می‌کند، کاملا نادرست است».

این مقام آمریکایی در ادامه خبر داد که اسرائیل چند هفته پیش طی مذاکرات، از آمادگی خود برای کاهش قابل توجه نیروهایش در محور فیلادلفیا خبر داده بود.

او همچنین تأکید کرد که عملیات ورود روزانه 600 کامیون از جمله 50 کامیون سوخت جزو بندهای واضح توافق و آماده اجرایی شدن است.

به گفته این مقام آمریکایی، طرح پیشنهادی بر سه مرحله استوار است.

توضیحات مقام آمریکایی درباره طرح جدید این کشور در خصوص آتش‌بس در غزه

شبکه الجزیره به نقل از یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی از جزئیات تازه‌ای از طرح اخیر این کشور برای آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه ، خبر داد.

این منبع آمریکایی گفت: مذاکرات پیچیده است و حول مسائل انسانی و توقف جنگ در غزه متمرکز است.

او گفت که پیش از این بر روی 90 درصد طرح قبلی آمریکا میان طرفین توافق شده است.

این مقام آمریکایی همچنین تأکید کرد که بدون توافق بر یو تبادل اسرا، توافق بر سر آتش‌بس ممکن نیست.

به گفته وی در اولین مرحله توافق نظامیان اسرائیلی باید از مناطق پرجمعیت خارج شوند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که در مرحله اول توافق، نظامیان اسرائیلی به طور کامل از غزه خارج نخواهند شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره