نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

وعده‌های ترامپ در آستانه انتخابات نوامبر عجیب و عجیب‌تر می‌شود!

منبع
مهر
بروزرسانی
وعده‌های ترامپ در آستانه انتخابات نوامبر عجیب و عجیب‌تر می‌شود!

مهر/ رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات، استفاده از سیاست تحریمی واشنگتن را تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد!

به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در وعده‌ای تبلیغاتی، مدعی شد که در صورت ورود مجدد به کاخ سفید، استفاده از سیاست تحریمی واشنگتن را که یکی از پراستفاده‌ترین ابرازهای اعمال فشار آمریکا محسوب می‌شود، به شکل چشمگیری کاهش خواهد داد.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد تا تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه روسیه و سایر کشورها را «تقویت یا آن را اصلاح کند» مدعی شد: می‌خواهم تا حد امکان استفاده از تحریم‌ها را کم کنم.

وی افزود: تکیه بیش از حد به چنین تنبیه‌هایی از سوی آمریکا، یک مشکل دارد و آن هم این است که در نهایت دلار و هر آنچه مرتبط به دلار است را از بین می‌برد. مهم است که دلار همچنان ارز ذخیره بین‌المللی باقی بماند. اگر دلار را به عنوان ارز جهانی از دست بدهیم، به معنای باختن یک جنگ است و در نتیجه ما به کشوری جهان سوم بدل خواهیم شد و نباید اجازه چنین اتفاقی را بدهیم.

ترامپ که در دوره نخست ریاست جمهوری‌اش در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه، ایران و کره شمالی اعمال کرد، اذعان کرد که خودش نیز به نوعی به توسل به تحریم «معتاد» بوده است.

وی افزود: از تحریم علیه کشورهایی که مستحق آن بودند، به شدت و با قدرت استفاده و سپس آنها را رفع می‌کردم. دلیلش هم مشخص است؛ در صورت تداوم تحریم‌ها سلطه دلار از بین خواهد رفت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش‌تر گفته بود که هیچ رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا بیشتر از ترامپ علیه روسیه تحریم اعمال نکرده است. پوتین همچنین درباره کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ماه نوامبر آمریکا گفت که «خنده‌های او نشان می‌دهد همه چیز از نظرش روبه‌راه است. بنابراین اگر همه‌چیز برای هریس فوق‌العاده پیش می‌رود، شاید او در صورت پیروزی در انتخابات، از (اعمال تحریم) خودداری کند!»

واشنگتن‌پست در ماه جولای در گزارشی نوشت که یک‌سوم کشورهای جهان شامل ۶۰ درصد کشورهای کم‌درآمد هم‌اکنون به نوعی تحت تحریم آمریکا قرار دارند. منابع واشنگتن‌پست در این گزارش گفتند که به دلیل ناتوانی در مدیریت این حجم از تحریم‌ها و حفظ این شبکه پیچیده تحریم‌های اقتصادی، در دفتر «کنترل سرمایه‌های خارجی» وزارت خزانه‌داری آمریکا آشوب و بلوا به پا شده است!

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره