نماد آخرین خبر

خانواده‌های اسرای اسرائیلی: نتانیاهو در حال کارشکنی در مذاکرات غزه است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 خانواده‌های اسرای اسرائیلی: نتانیاهو در حال کارشکنی در مذاکرات غزه است

ایسنا/ به گفته هیئت خانواده اسرای اسرائیلی نزد حماس در غزه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درحال تخریب عامدانه و کارشکنی در روند مذاکرات برای انعقاد توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا است.

به گزارش ایسنا، خانواده‌های اسرای اسرائیلی ضمن فراخوان دادن برای برگزاری دور تازه‌ای از اعتراضات خیابانی در اراضی اشغالی، اعلام کردند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درحال کارشکنی عامدانه در روند مذاکرات توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا است.

طبق گزارش شنبه شبکه خبری «الجزیره»، هیئت خانواده اسرای اسرائیلی نزد حماس در غزه در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس»، اعلام کردند: «هر کسی که به خرابکاری در معامله برای بازگشت اسرا ادامه دهد، اسرائیل را به سمت تجزیه کامل سوق می دهد.»

این انجمن همچنین از سیاستمداران صهیونیستی خواست که «در رها شدن تا سر حد مرگ و فروپاشی جامعه اسرائیل شریک نباشند».

از طرفی، «ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز در اظهارات امروز خود تأکید کرد، نخست‌وزیر کنونی این رژیم دروغگو است و باید اسرائیلی‌ها برای سرنگونی کابینه وی دست به نافرمانی مدنی و اعتراضات گسترده بزنند.

باراک گفت: «نتانیاهو در مورد هر چیزی که مربوط به محور فیلادلفیا است، دروغ می‌گوید. نتانیاهو دروغگو است، محور فیلادلفیا تهدیدی برای یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس نیست، بلکه آنچه او را تهدید می‌کند، ایجاد نهادی به جای حماس برای اداره نوار غزه است.»

وی گفت: «رهبران مخالف باید یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کنند و از مردم اسرائیل بخواهند در همه مراکز دست به اعتصاب سراسری بزنند. اعتراضات باید تا زمان سرنگونی کابینه غیرقانونی نتانیاهو که هر روز قوانین را زیر پا می‌گذارد، ادامه یابد و همه باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، با هم همکاری کنند.»

اعتراضات صهیونیست‌ها بعد از کشته شدن ۶ اسیر صهیونیست در نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی بالا گرفته است.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس فیلم‌ها و تصاویری را از برخی از این اسرا قبل از مرگشان منتشر کرده بود که در آن تاکید کرده بودند کابینه نتانیاهو آنها را رها کرده است و برای قتل عمدی آنها تلاش می‌کند تا مانع معامله تبادل اسرا شود.

صهیونیست‌ها تقریبا روزانه علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو درباره جنگ غزه تظاهرات کرده و خواهان آتش‌بس و دستیابی به توافق تبادل اسرای غزه هستند. آنها نتانیاهو را مانع اصلی دستیابی به توافق می‌دانند.

پیشتر «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد تل‌آویو باید برای آزادی اسرای صهیونیست، پایان دادن به جنگ غزه و اصلاح فلسطین اشغالی توافقی منعقد کند.

نتانیاهو؛ مانع اصلی انعقاد توافق آتش‌بس

به نقل از سایت خبری النشره، پیشتر لاپید گفته بود «مادامی که کابینه نتانیاهو پای بر جاست، جنگ هم ادامه دارد؛ آنها نمی‌دانند چگونه صلح برقرار کنند و خواهان صلح هم نیستند. این را نباید پذیرفت.»

وی همچنین تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید به این جنگ با شرایط خود پایان دهد. لاپید افزود: «انعقاد توافق تبادل اسرا و پایان دادن به این توافق در راستای منافع امنیتی، اقتصادی و سیاسی اسرائیل است.»


همراستا با اظهارات لاپید، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد اصلی‌ترین مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرای غزه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

او امروز گفت: «نتانیاهو مانع از دستیابی به هر توافقی می‌شود و مسوولیت کشته شدن اسرای صهیونیستی به عهده اوست. همه طرف‌ها می‌دانند مانع اصلی توافق، شخص نتانیاهو است».

به نقل از شبکه خبری قدس، بدران تاکید کرد: جنبش حماس پس از موافقت با توافق پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا، هیچ شرط جدیدی اضافه نکرده است. حماس خواهان دستیابی به توافقی است که به جنگ غزه پایان دهد و نسبت به اجرای آنچه که توافق شده، متعهد است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره