نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اقدام رژیم صهیونیستی برای مذاکره با جهاد اسلامی فلسطین به جای حماس

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اقدام رژیم صهیونیستی برای مذاکره با جهاد اسلامی فلسطین به جای حماس

ایرنا/ معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از اقدام رژیم صهیونیستی برای مذاکره با این جنبش به جای جنبش حماس خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری معا، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: نتانیاهو ابتدا یک نماینده از سازمان ملل را برای مذاکره با جنبش جهاد اسلامی بر سر تبادل اسرا بدون مشارکت و حضور جنبش حماس نزد ما فرستاد.

وی گفت: یکی از کشورهای منطقه نیز اقدام مشابهی انجام داد اما ما این پیشنهاد را رد و تاکید کردیم که مجوز مذاکره به جنبش حماس داده شده است.

در حالی‌ که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با پشتیبانی آمریکا از چند ماه پیش مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره