نماد آخرین خبر

چین خطاب به آمریکا: ما تهدید نیستیم بلکه یک فرصت می باشیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چین خطاب به آمریکا: ما تهدید نیستیم بلکه یک فرصت می باشیم

ایرنا/ وانگ شوون، معاون وزیر بازرگانی چین در هفتم سپتامبر به همتای آمریکایی خود گفت که چین مدرن یک "فرصت" اقتصادی است و "تهدیدی" برای آمریکا ارائه نمی دهد.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "استریت تایمز", تجارت یکی از حوزه های متعدد مورد اختلاف میان آمریکا و چین، همراه با رقابت در فناوری و تنش در دریای جنوب چین و مساله تایوان است.

وانگ با ماریسا لاگو، معاون وزیر بازرگانی آمریکا در امور تجارت بین‌الملل، در شهر بندری تیانجین در شمال چین دیدار کرد. این دومین دیدار دو مقام در سال ۲۰۲۴ بود.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای گفت: دو مقام بحث های "حرفه ای، منطقی و عمل گرایانه" در مورد مسائل سیاسی و تجاری که به ویژه توسط جوامع تجاری دو کشور مطرح شده بود، انجام دادند.

وانگ نگرانی چین در مورد تعرفه های گمرکی و تحریم های متعدد آمریکا که شرکت ها یا محصولات چینی را هدف قرار می دهد، ابراز کرد.

وی همچنین تاکید کرد که پکن با محدودیت‌های اعمال شده توسط آمریکا در تجارت و سرمایه‌گذاری «به بهانه مازاد ظرفیت چین» مخالف است.

وزارت بازرگانی چین ادامه داد که وانگ به همتای آمریکایی خود گفت: «یک چین مدرن با جمعیت زیاد یک فرصت است، نه تهدیدی برای آمریکا.

شرکت ها و محصولات چینی هدف تحریم ها یا محدودیت های متعدد آمریکا هستند. آمریکا به بهانه مبارزه با رقابت ناعادلانه یا منافع امنیت ملی این تحریم ها را علیه چین اعمال کرده است.

واشنگتن در ۵ سپتامبر از تشدید کنترل های بیشتر بر صادرات فناوری های پیشرفته خبر داد، که هدف اصلی این محدودیت ها جلوگیری از دسترسی چین به این تکنولوژی ها بود.

به گزارش ایرنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته در پکن با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار کرد و مذاکرات سه روزه را با هدف کاهش اختلافات بین دو قدرت جهانی پیش از انتخابات نوامبر آمریکا به پایان رساند.

هنگامی که این دو مقام در تالار بزرگ موسوم به مردم در پکن نشسته بودند، شی به سالیوان گفت که متعهد به یک رابطه پایدار با واشنگتن است.

رئیس جمهور چین گفت: «در این دنیای متحول و درحال تغییر، کشورها به همبستگی و هماهنگی نیاز دارند... نه انزوا یا پسرفت.»

سالیوان نیز به شی جین پینگ گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا متعهد به مدیریت روابط میان دو کشور برای جلوگیری از جنگ است و "امیدوار تعامل با شما در هفته‌های آینده است".

کاخ سفید پس از این دیدار اعلام کرد که دو طرف در حال برنامه‌ریزی برای تماسی میان شی و بایدن هستند.


کاخ سفید افزود که سالیوان در اولین سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به چین از سال ۲۰۱۶، «بر تعهد ایالات متحده برای دفاع از متحدان هند و اقیانوس آرام خود تأکید کرد».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره