نماد آخرین خبر

ترامپ: از پوتین به خاطر حمایت کامالا هریس رنجیدم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ترامپ: از پوتین به خاطر حمایت کامالا هریس رنجیدم

ایرنا/ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که از حمایت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از رقیب دموکراتش کامالا هریس رنجیده است.

به نقل از تاس، ترامپ شنبه شب در یک تجمع انتخابات در ویسکانسین اظهار کرد: پوتین را خوب می‌شناسم. او از کامالا حمایت کرد. از این اقدام بسیار رنجیدم. نمی‌دانم چرا پوتین از کامالا حمایت کرد.

ترامپ افزود که ممکن است حمایت پوتین از هریس یک شوخی بوده باشد.

ترامپ جمعه نیز گفته بود: پوتین از کامالا هریس حمایت کرد. نمی دانم دقیقاً در این مورد چه بگویم. نمی دانم به من توهین شده یا او به من لطف کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته بود: کامالا هریس در صورت پیروزی ممکن است از اعمال تحریم های جدید ضد روسیه خودداری کند! او خیلی رسا و جالب می خندد. این بدان معناست که اوضاعش خوب است.

پوتین تصریح کرده است: بایدن از رقابت های انتخاباتی کنار کشید، اما توصیه کرد که همه حامیانش از خانم هریس حمایت کنند. ما نیز همین کار را می‌کنیم، از او حمایت خواهیم کرد!

پوتین با بیان اینکه سخن گفتن درباره افراد مورد علاقه برای پیروزی در انتخابات آمریکا برعهده ما نیست، تأکید کرد: مردم آمریکا، نه روس‌ها، باید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تعیین کنند. در نهایت، انتخاب با مردم آمریکا است و ما به این انتخاب احترام خواهیم گذاشت.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پس از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو می‌خواهد کامالا هریس، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، از او خواست از اظهارنظر درباره انتخابات ایالات متحده آمریکا خودداری کند و تاکید کرد: پوتین باید صحبت درباره انتخابات آتی آمریکا را متوقف کند.

این سخنگوی دولت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا تصریح کرد: آقای پوتین باید صحبت در مورد انتخابات ما را متوقف کند. او «نباید به این صورت از کسی حمایت کند. تنها افرادی که باید تعیین کنند رئیس جمهور بعدی آمریکا چه کسی هستند، مردم آمریکا هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره