نماد آخرین خبر

کیم جونگ اون بر اهمیت تقویت قدرت دریایی کره شمالی تاکید کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کیم جونگ اون بر اهمیت تقویت قدرت دریایی کره شمالی تاکید کرد

ایرنا/ رهبر کره شمالی در جریان بازدید از روند احداث یک پایگاه دریایی بر اهمیت تقویت قدرت دریایی این کشور تاکید کرد.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد یکشنبه گزارش داد، کیم در جریان بازدید خود گفت: بزودی صاحبه زیردریایی‌ها و ناوهای جنگی سطحی بزرگی خواهیم شد که نمی‌توانند در تاسیسات کنونی لنگر بیندازند. بنابراین، احداث یک پایگاه دریایی برای اداره ناوهای جنگی بزرگ به یک ضرورت تبدیل شده است.

وی همچنین بر لزوم ایجاد یک بندر که بتوان از طریق سیستم‌های تسلیحاتی ناوها را اداره کرد، تاکید کرد و افزود که ارتش کره شمالی در نظر دارد برای دفاع از این بندر سامانه‌های ضدهوایی و دفاعی ساحلی مستقر کند.

کیم اظهار کرد که مزیت‌های ژئوپولیتیک این مرکز امتیازی راهبردی برای کره شمالی ایجاد کند. در این گزارش، به محل احداث این مرکز اشاره نشده است.

کره شمالی اخیرا با حضور کیم جونگ اون، سامانه جدید پرتابگر ۲۴۰ میلی‌متری را که از تسلیحات به روز شده در ارتش این کشور به شمار می رود، آزمایش کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد که این سامانه جدید در جریان آزمایش، برتری خود را در تحرک و تمرکز حمله بر هدف به خوبی نشان داد و ثابت کرد.

رویترز گزارش داد: این در حالی است که رهبر کره شمالی طی روزهای اخیر بر آزمایش پهپادهای جدید انتحاری این کشور نیز نظارت داشته است.

چندی پیش، رهبر کره شمالی با حضور در مرکز تحقیقات مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین آکادمی علوم دفاعی کره شمالی و نظارت بر آزمایش عملکرد پهپادهای تولید شده در این مرکز خواستار توسعه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری بیشتر برای افزایش آمادگی جنگی نیروهای نظامی این کشور شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره