نماد آخرین خبر

زلنسکی: طرح صلح خود را با رئیس جمهور آمریکا درمیان می گذارم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
زلنسکی: طرح صلح خود را با رئیس جمهور آمریکا درمیان می گذارم

ایرنا/ رئیس‌جمهور اوکراین در مجمع آمبروستی گفت که طرحی برای آتش‌بس با روسیه آماده کرده است و می‌خواهد آن را با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزدهای ریاست جمهوری این در میان بگذارد.

به گزارش "تی آر تی", این مجمع که در اوایل سپتامبر هر سال در شهر سرنوبیو در سواحل دریاچه کومو در ایتالیا برای بحث در مورد تحولات بین المللی برگزار می شود، جایی بود که زلنسکی در مورد جنگ اوکراین و روسیه برای روزنامه نگاران ایتالیایی صحبت کرد.

وی گفت: من طرحی را آماده کرده ام و می خواهم آن را با رئیس جمهور آمریکا در میان بگذارم زیرا نکاتی وجود دارد که به آمریکا بستگی دارد. امیدوارم این فرصت را داشته باشم که این طرح را به (جو) بایدن و نامزدها نشان دهم و بازخورد دریافت کنم. در حال حاضر امری را به اشتراک نگذاشته ایم، اولین تماس با بایدن خواهد بود.

زلنسکی استدلال کرد که روسیه از موشک‌های ساخت کره شمالی برای حمله به کشورش استفاده کرده است و اوکراین شواهدی از لاشه این موشک ها و فیلم‌های ضبط شده در اختیار دارد.

وی با تکرار اتهامات بی اساس مبنی بر ارسال احتمالی پهپاد و موشک های ایران به روسیه گفت: از موشک‌ها و پهپادهای ساخت ایران نیز استفاده شد.

زلنسکی با بیان اینکه کی یف اقتصاد خود را با توافقات ملموس تقویت کرده است و به دلیل مراحل انجام شده در حال نزدیک شدن به پایان جنگ است، ادعا کرد : «ما به پایان جنگ نزدیکتر هستیم.»

به گزارش ایرنا, در حالی که نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) گفت که پس از تهاجم فرامرزی اوکراین به کورسک، گفت‌ وگو غیرممکن است و نمی‌تواند مطرح شود.

اولین نشست صلح اوکراین در ماه ژوئن (خرداد) در سوئیس در حالی برگزار شد که از روسیه که یک طرف این مناقشه است، برای حضور در این اجلاس دعوت نشده بود.

در حالی که روسیه منتقد جدی اجلاس صلح سوئیس و عضو غایب آن بوده‌ است، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اواخر تیر ماه نسبت به اظهارات زلنسکی مبنی بر ضرورت شرکت مسکو در دومین نشست واکنش نشان داد و به طعنه گفته بود که متوجه ذهنیت وی از بیان دومین اجلاس صلح نمی‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar