نماد آخرین خبر

هاآرتص: نتانیاهو می‌خواهد کرانه باختری را به سرنوشت غزه دچار کند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هاآرتص: نتانیاهو می‌خواهد کرانه باختری را به سرنوشت غزه دچار کند

ایسنا/ کابینه رژیم صهیونیستی عزم خود را جزم کرده تا با حملات هوایی و محدودیت‌های شدید، در کرانه باختری همان حد از ویرانی را اعمال کند که در غزه به بار آورده است.

 رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته کرانه باختری را هم به نوار غزه تبدیل کند؛ با همان روش‌های عملیاتی و همان سلاح‌ها. هدف صهیونیست‌ها هم مشابه است و به‌زودی منطقه‌ای مشابه غزه این بار در مرز شرقی اراضی اشغالی وجود خواهد داشت.

روزامه هاآرتص با این مقدمه نوشته که از زمان آغاز جنگ، رژیم صهیونیستی سیاست خود را در کرانه باختری تغییر داده و فلسطینیان ساکن آنجا در وضعیتی جدید و سخت‌تر از قبل مواجه شده‌اند. صهیونیست‌ها در اولین گام، مرزهای کرانه باختری را بسته و تمامی مجوزهای فلسطینیان برای کار در اراضی اشغالی را لغو کردند. علاوه بر این، فلسطینیان ساکن کرانه باختری حتی در رفت‌وآمد و دسترسی به محل کار خود در داخل این کرانه هم به محدودیت مواجه شدند و وضعیت اقتصادی دشوارتر شد.

ارتش رژیم صهیونیستی سپس از روش‌های جدید جنگی استفاده کرد که در گذشته تنها علیه غزه و لبنان به کار گرفته بود، یعنی حمله به اهداف خود با پهپادها و هواپیماهای نیروی هوایی که تلفات غیرنظامی زیادی به دنبال دارد. صهیونیست‌ها از زمان انتفاضه دوم تا کنون، چنین اقداماتی در کرانه باختری انجام نداده بودند.

به گزارش هاآرتص، آن‌ها همچنین با هرگونه تلاش از سوی گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری برای حل‌وفصل بحران غزه جلوگیری کرده و بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین را هم محدود کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، درحالی‌که جامعه بین‌المللی هنوز اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را نپذیرفته، صهیونیست‌ها به فکر الحاق کامل این کرانه افتاده‌اند.

داده‌های سازمان حقوق بشری «بت‌سلیم» مستقر در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که از عملیات طوفان الاقصی تا امروز، صهیونیست‌ها دست‌کم ۶۲۱ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند و داده‌های سازمان ملل حاکی از آن است که دست‌کم ۱۴۰ نفر از این افراد در حملات هوایی به شهادت رسیده‌اند.

از سوی دیگر، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری به طور قابل‌توجهی افزایش یافته و به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است. یورش به خانه‌ها و مزارع فلسطینیان در روستاهای فلسطینی به امری عادی تبدیل شده و ارتش رژیم صهیونیستی نه‌تنها با آن مقابله نمی‌کند، بلکه از شهرک‌نشینان افراطی حمایت به عملی می‌آورد.

رسانه عبری با اشاره به عملیات اخیر ارتش صهیونیستی تحت عنوان «عملیات اردوگاه‌های تابستانی»، گزارش داد وقایعی مشابه وقایع غزه در حال روی‌دادن است و دست‌کم ۳۸ فلسطینی از ۱۰ روز گذشته به شهادت رسیده‌اند، از جمله دست‌کم ۹ کودک.

هاآرتص با مقایسه ویرانی‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری با تصاویر منتشرشده از غزه، به رژیم اشغالگر هشدار داد که این عملیات‌ها همواره بی‌ثمر بوده‌اند و تنها نتیجه آن‌ها «سوق دادن ساکنان کرانه باختری به‌سوی ناامیدی و مبارزه مسلحانه» است.

بر اساس این گزارش، چهره‌های افراطی کابینه رژیم صهیونیستی مانند «بتسلئل اسموتریچ» وزیر امور کرانه باختری و «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی، با رهبری شخص «بنیامین نتانیاهو» تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا علاوه بر غزه، جبهه‌ای دیگر را در کرانه باختری شعله‌ور کنند و اگر اوضاع بر همین منوال ادامه یابد، آن‌ها به‌زودی به اهداف خود دست خواهند یافت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره