نماد آخرین خبر

کره شمالی «باج‌خواهی هسته‌ای» آمریکا را محکوم کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کره شمالی «باج‌خواهی هسته‌ای» آمریکا را محکوم کرد

ایرنا/ کره شمالی رزمایش‌های شبیه‌سازی شده میان کره جنوبی و آمریکا در واشنگتن با هدف تقویت بازدارندگی هسته‌ای را به شدت محکوم کرد و آنها را «تهدید» و «باج‌خواهی هسته‌ای» نامید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، سئول و واشنگتن روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ شهریور) نخستین شبیه‌سازی مشترک «گروه مشاوره و تحقیقات هسته‌ای» (NCG) را به منظور تقویت بازدارندگی هسته‌ای و آمادگی عملیاتی شبه‌جزیره کره برگزار کردند.

کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط وزارت امور خارجه خود و از طریق خبرگزاری مرکزی این کشور منتشر شد، این رزمایش‌ها را به شدت محکوم کرد و آنها را تهدیدی برای ثبات منطقه‌ و افزایش احتمال درگیری هسته‌ای دانست.

در این بیانیه آمده است: تهدید و باج‌گیری هسته‌ای ایالات متحده به طور کامل توسط توان هسته‌ای پیشرفته کره شمالی برای دفاع از خود خنثی خواهد شد.

این بیانیه همچنین اشاره کرد که کره جنوبی و آمریکا دو رزمایش دیگر تحت عناوین «Iron Mace ۲» و «Ulchi Freedom Shield» را نیز به عنوان مانورهای جنگ هسته‌ای برگزار کرده‌اند.

در ادامه کره شمالی تصریح کرد که پیونگ‌یانگ به دقت وضعیت امنیتی شبه‌جزیره کره را که به دلیل تحریک وقوع جنگ هسته‌ای از سوی ایالات متحده و متحدانش تشدید شده، کنترل و مدیریت خواهد کرد و به اقدامات عملی برای مقابله با تقابل هسته‌ای طولانی‌مدت با آمریکا ادامه خواهد داد.

سئول و واشنگتن گروه مشاوره و تحقیقات هسته‌ای را در ژوئیه سال گذشته میلادی (خرداد ماه ۱۴۰۲) به عنوان بخشی از اعلامیه واشنگتن که در دیدار یون سوک یول رئیس‌جمهور کره جنوبی و جو بایدن رییس‌جمهور ایالات متحده سه ماه پیش‌ صادر شده بود، راه‌اندازی کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره