نماد آخرین خبر

افشاگری درباره فشار بر آفریقای جنوبی برای انصراف از پیگیری شکایت علیه رژیم صهیونیستی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افشاگری درباره فشار بر آفریقای جنوبی برای انصراف از پیگیری شکایت علیه رژیم صهیونیستی

ایسنا/ رژیم صهیونیستی سعی دارد با استفاده از لابی خود در میان قانون‌گذاران آمریکایی، آفریقای جنوبی را تحت فشار قرار دهد تا این کشور از پیگیری شکایت خود از جنایات صهیونیست‌ها در غزه صرف نظر کند.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی در حال لابی با اعضای کنگره آمریکاست تا با اعمال فشار بر آفریقای جنوبی، این کشور را به پس‌گرفتن شکایت خود از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری وادار کنند.

به گزارش خبرگزاری آکسیوس، آفریقای جنوبی تا ۲۸ اکتبر (۷ آبان) فرصت دارد استدلال‌های حقوقی خود را برای ادامه پرونده نقض احتمالی کنوانسیون نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در غزه، به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کند.

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها از اعضای کنگره ایالات متحده خواسته‌اند آفریقای جنوبی را تهدید کرده و اعلام کنند که ادامه پیگیری این پرونده، پیامدهای شدیدی خواهد داشت.

آفریقای جنوبی در اواخر دسامبر سال میلادی گذشته پرونده‌ای در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی تنظیم کرد و در آن رژیم اشغالگر را به نقض تعهدات خود تحت کنوانسیون نسل‌کشی متهم کرد.

در این پرونده، آفریقای جنوبی استدلال کرده است که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه مصداق نسل‌کشی است، زیرا با هدف نابودی بخش قابل‌توجهی از جمعیت فلسطینی ساکن در غزه انجام شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar