نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

هریس: رای‌دهندگان یک مناظره دیگر طلبکار هستند/ ترامپ: مناظره دیگری در کار نیست

منبع
العالم
بروزرسانی
هریس: رای‌دهندگان یک مناظره دیگر طلبکار هستند/ ترامپ: مناظره دیگری در کار نیست

العالم/ در حالی‌که نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بر برگزاری مناظره بعدی تاکید کرده است رقیب جمهوری‌خواه او، گفت مناظره دیگری در کار نیست.
 
"دونالد ترامپ" در شبکه اجتماعی "تروث" خود را "پیروز مناظره" خواند و گفت: مشت‌زن حرفه‌ای وقتی در مبارزه می‌بازد می‌گوید من یک مسابقه مجدد می‌خواهم.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تعداد بییندگانی که "کامالا هریس" را برنده مناظره شامگاه سه‌شنبه دانسته‌اند در اکثریت است.

با این حال دونالد ترامپ افزود: نظرسنجی‌ها به وضوح نشان می‌دهد که من در مناظره علیه رفیق کامالا هریس، نامزد چپ رادیکال دموکرات‌ها، در سه‌شنبه‌شب برنده شدم و او بلافاصله خواستار برگزاری مناظره دوم شد.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در ساعات پس از این مناظره انجام شد، ۶۳ درصد از تماشاگران اعلام کردند که هریس عملکرد بهتری نسبت به ترامپ داشت.

ساعتی پیش از اظهارات دونالد ترامپ، کامالا هریس در یک همایش انتخاباتی در کارولینای شمالی گفته بود بر این باور است که "رای‌دهندگان آمریکایی یک مناظره دیگر طلبکار هستند".

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که خبرگزاری رویترز با همکاری شرکت ایپسوس انجام داده است، ۴۷ درصد به کامالا هریس و ۴۲ درصد به دونالد ترامپ رای داده‌اند.

این نظرسنجی در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم سپتامبر، یعنی از یک روز پیش از مناظره تا یک روز بعد از مناظره انجام شده است.

در همین حال شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز که از حامیان دونالد ترامپ است نیز گزارش داده است که پس از مناظره، دونالد ترامپ برتری خود را در جورجیا و کارولینای شمالی از دست داده و برای اولین بار کامالا هریس در این دو ایالت پیشی گرفته است.

از این دو ایالت به همراه پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، آریزونا و نوادا به عنوان هفت ایالت سرنوشت‌ساز در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ یاد می‌شود.

با این حال شبکه خبری فاکس تاکید کرده است که مانند هر رویداد بزرگ دیگر، برای دیدن تاثیر واقعی این مناظره باید چند هفته منتظر ماند.

از سوی دیگر روزنامه واشینگتن‌پست به مقایسه واکنش دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان پس از دو مناظره قبلی فعلی پرداخته و نوشته است بر خلاف دموکرات‌ها "که پس از شکست سخت جو بایدن در مناظره با دونالد ترامپ به عزاداری درباره عملکرد او پرداختند"، جمهوری‌خواهان پس از مناظره دونالد ترامپ و کامالا هریس "ترجیح دادند واکنش محتاطانه‌تری در انتقاد از ترامپ در پیش بگیرند".

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است ۱۵ آبان امسال برگزار شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره