نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ادعاهای واشنگتن درباره حمله به مرکز دیپلماتیک آمریکا در بغداد

منبع
مهر
بروزرسانی
ادعاهای واشنگتن درباره حمله به مرکز دیپلماتیک آمریکا در بغداد

مهر/ سفارت آمریکا در عراق ادعاهایی را درباره هدف قرارگرفتن مرکز دیپلماتیک این کشور در بغداد مطرح کرد.
به گزارش بغداد الیوم، سفارت آمریکا در عراق بیانیه‌ای را در خصوص هدف قرارگرفتن مرکز دیپلماتیک این کشور در بغداد صادر کرد.

نمایندگی ایالات متحده در این بیانیه اعلام کرد: در روز سه‌شنبه دهم آگوست مجتمع خدمات دیپلماتیک در بغداد که یک ساختمان دیپلماتیک آمریکایی است مورد تعرض قرار گرفت. خوشبختانه خبری از زخمی‌شدن کسی منتشر نشده است.

سفارت آمریکا مدعی شد: دلایل، نشانگر آن است که این حمله از سوی گروه‌های هم‌پیمان ایران انجام شده که آزادانه در عراق مشغول فعالیت هستند.


در ادامه این بیانیه آمده است: دولت عراق بارها و بارها پایبندی خود به حمایت از نمایندگی‌های دیپلماتیک و نظامیان آمریکایی را که به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند اعلام کرده است.

سفارت آمریکا تصریح کرد: همانطور که پیش‌تر در موارد متعدد بیان کرده‌ایم، بار دیگر از دولت عراق می‌خواهیم که از شرکای دیپلمات و عضو ائتلاف و تاسیسات آن‌ها حمایت کند.

نمایندگی واشنگتن در بغداد ادامه داد: ما بر حق دفاع از خود و حمایت از افرادمان در هر نقطه‌ای از جهان تاکید می‌کنیم.

گفتنی است سفارت آمریکا در عراق چهارشنبه اعلام کرد که سه‌شنبه‌شب تاسیسات دیپلماتیک این کشور در بغداد هدف قرار گرفته است.

منابع امنیتی در این ارتباط به رویترز گفتند که ۲ موشک حوالی ساعت ۱۱ سه‌شنبه‌شب گذشته در نزدیکی فرودگاه بغداد در پایگاه ویکتوری برخورد کرده است.

در بیانیه سفارت آمریکا در این باره اضافه شده بود: حدود ساعت ۲۳:۰۰ سه شنبه ۱۰ سپتامبر، حمله‌ای به مجتمع خدمات دیپلماتیک بغداد، یک مرکز دیپلماتیک ایالات متحده رخ داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره