نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

کیم جونگ‌اون: سلاح اتمی برای دفاع از خود ضروری است

منبع
فارس
بروزرسانی
کیم جونگ‌اون: سلاح اتمی برای دفاع از خود ضروری است

فارس/ رهبر کره شمالی روز جمعه حین بازدید از تأسیسات محرمانه هسته‌ای، گفت که تسلیحات اتمی برای دفاع از خود در برابر آمریکا و متحدانش ضروری است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی امروز (جمعه) از موسسه تسلیحات هسته‌ای این کشور و پایگاه آموزشی ارتش بازدید کرد.کیم حین بازدید از این مؤسسه و پایگاه‌های تولید مواد هسته‌ای لازم برای ساخت تسلیحات اتمی، گزارش‌هایی درباره کلاهک‌های اتمی و روند فعلی تولید مواد شکافت‌پذیر دریافت کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) گزارش داد که وی در جریان بازدید از اتاق کنترل در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم با فرآیندهای تولید مواد شکافت‌پذیر آشنا شد.
بر این اساس، رهبر کره شمالی حین این بازدید، خواستار افزایش تعداد سانتریفیوژها و ساخت مدل‌های جدیدتر آن برای تولید سوخت هسته‌ای شد.به نوشته کی‌سی‌ان‌ای، کیم در بازدید از تأسیسات محرمانه هسته‌ای، گفت که تسلیحات اتمی برای دفاع از خود در برابر آمریکا و متحدانش ضروری است.


وی در ادامه از تاسیساتی که در آن کار برای «توسعه بهره‌وری در جهت تولید فعلی سلاح‌های هسته‌ای» انجام می‌شود و همچنین از بخش‌های مختلف پایگاه آموزشی ارتش بازدید کرد.این در حالی است که پیشتر، گارد ساحلی ژاپن بامداد پنجشنبه خبر داد که کره شمالی پرتابه‌ای را شلیک کرده که گمان می‌رود یک موشک بالستیک باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره