نماد آخرین خبر

اطلاعات عراق از کشته شدن ۶ سرکرده داعش خبر داد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 اطلاعات عراق از کشته شدن ۶ سرکرده داعش خبر داد

ایسنا/ فرماندهی عملیات مشترک در عراق از نابودی ۶ سرکرده خط اول داعش در یک سری عملیات در صحرای الانبار در اواخر اوت گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرماندهی عملیات در بیانیه خود توضیح داد که «در پرتو داده‌های دقیق اطلاعاتی و کار مستمر فنی و میدانی سرویس اطلاعات ملی عراق که با پشتیبانی فنی و لجستیکی و تبادل داده‌های اطلاعاتی توسط مشاوران ائتلاف بین‌المللی و با هماهنگی و پیگیری فرماندهی عملیات مشترک انجام شد، این عملیات بامداد روز پنجشنبه ۲۹ اوت ۲۰۲۴ به منظور هدف قرار دادن مقر و اقامتگاه‌های سرکردگان تروریست‌های داعش آغاز شد».

در این بیانیه آمده است: «عملیات پرش سیاه» با سه عملیات زمینی و یک فرود نیروهای هوابرد با برنامه ریزی و نظارت فرماندهی عملیات مشترک و توسط ستاد مبارزه با تروریسم، لشکر نیروی ویژه و یگان‌های پنجم دنبال شد.

بر اساس آنچه در بیانیه تاکید شده، «همه این عملیات‌ها به نتایج مهم و قابل توجهی و کشته شدن بیشتر سرکردگان گروه‌های تروریستی داعش منجر شد».

این بیانیه اشاره کرد: اسلحه، تجهیزات، مواد لجستیکی و فنی، رایانه، گوشی و ادله مهم کیفری کشف و ضبط شد، بیش از (۱۰) کمربند انفجاری منفجر شد، تعدادی بمب  و مواد منفجره تحت کنترل درآمد و (۷) خودروهای مختلف که توسط رهبران داعش استفاده می‌شد، نابود و سوزانده شد.»

در این بیانیه اسامی ۶ کشته از جمله معاون والی عراق، احمد حامد زوین (ابومسلم)، «فرماندار انبار»، سعد محمد ناصر (ابو همام) و «شاکر النجدی» فرمانده نظامی آن ذکر شده است.

بر اساس این بیانیه، اطلاعات عراق گفت که عملیات اخیر «حرفه‌ای بودن نهاد عراقی و توانایی آن برای نفوذ به سرکردگان ارشد داعش را تایید می‌کند».

۲ هفته پیش ارتش آمریکا از مشارکت خود در عملیات نظامی مشترک علیه داعش خبر داد که در آن ۱۵ داعشی کشته و هفت سرباز آمریکایی زخمی شدند.

۲ افسر عراقی در حمله داعش در کرکوک کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند

یک منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت: عناصر گروه تروریستی داعش به یک خودروی نظامی ارتش عراق در حومه منطقه الدبس در ۶۵ کیلومتری شمال غرب کرکوک حمله کردند که در نتیجه آن ۲ افسر کشته و تعدادی سرباز زخمی شدند.

این منبع تایید کرد که «نیروهای ارتش به مهاجمان پاسخ دادند».

وی افزود: نیروهای ارتش با حضور در محل حادثه، محل را محاصره کرده و اجساد ۲ قربانی و مجروحان را انتقال داده و در جستجوی مهاجمان، عملیات تفتیش منطقه را آغاز کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره