نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

روسیه: آمریکا در حال آماده شدن برای جنگ در آسیا است

منبع
فارس
بروزرسانی
روسیه: آمریکا در حال آماده شدن برای جنگ در آسیا است

فارس/ معاون وزیر دفاع روسیه جمعه در مجمع بین‌المللی شیانگشان هشدار داد که اقدامات ناتو می‌تواند به تقابل مستقیم قدرت‌های هسته‌ای منجر شود.
 
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «روسیه و چین از ایجاد نظم جهانی عادلانه و چند‌قطبی مبتنی بر برابری و احترام متقابل حمایت می‌کنند». این را معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد.
الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه در مجمع بین‌المللی امنیتی شیانگشان گفت که ایالات متحده آمریکا، درحالی‌که برای جنگ در قاره آسیا آماده می‌شود، با ایجاد بلوک امنیتی جدید در تلاش است تا چین و روسیه را مهار کند.
فومین همچنین افزود: «کشورهای عضو ناتو به‌منظور اجبار روسیه برای شرکت در مذاکرات بر اساس چارچوب مدنظر کی‌یف، در حال برنامه‌ریزی برای اعزام نیرو‌های خود به اوکراین هستند.»وی در ادامه تأکید کرد: «این بازی خطرناکی است، که ممکن است به رویارویی نظامی مستقیم قدرت‌های هسته‌ای منجر شود.»
فومین با اشاره به دکترین جدید هسته‌ای آمریکا گفت که ایالات متحده به‌صورت فعالانه بر روی ویرایش جدیدی از دکترین هسته‌ای خود کار می‌کند که در آن «آستانه فعال‌سازی سلاح‌های هسته‌ای ممکن است بسیار پایین‌تر باشد.»

جنگ اوکراین در سال 1400 به دلیل تلاش‌های کی‌یف برای عضویت در ائتلاف نظامی ناتو آغاز شد. با وجود حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا و کشور‌های غربی، اوکراین تاکنون بالغ بر 15 درصد از سرزمین‌های خود را ازدست‌داده است.تلاش‌های دولت اوکراین در هفته‌های اخیر برای حذف محدودیت استفاده از سلاح‌های دوربرد کشور‌های غربی در داخل خاک روسیه با واکنش شدید مسکو همراه بوده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پنجشنبه تأکید کرد که حذف این محدودیت‌ها به معنای ورود ناتو به جنگ است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره