نماد آخرین خبر

آمریکا باز هم به اسرائیل سلاح فروخت

منبع
فارس
بروزرسانی
آمریکا باز هم به اسرائیل سلاح فروخت

فارس/ دولت ایالات متحده روز گذشته فروش ۱۶۴.۶ میلیون دلار تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی در بحبوحه ادامه حملات این رژیم به نوار غزه و تشدید تنش‌ها در کرانه باختری را تأیید کرد.
 
 
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «ما به امنیت اسرائیل متعهد هستیم. کمک به اسرائیل برای حفظ و توسعه توان دفاعی خود، برای منافع ملی آمریکا حیاتی است» این‌ها جملاتی است که آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی ایالات متحده در توضیح اهداف این فروش ذکر کرده است. تسلیحات نظامی فروخته شده شامل تانک‌های سنگین و سایر امکانات نظامی است. قرار است انتقال این تسلیحات از سال ۲۰۲۷ آغاز شود.ماه گذشته میلادی نیز وزارت خارجه آمریکا از فروش ۲۰ میلیارددلاری هواپیماهای جنگی و سایر تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی خبر داده بود. ایالات متحده در حالی همچنان به فروش سلاح‌های نظامی به اسرائیل ادامه می‌دهد که این رژیم تابه‌حال بالغ بر ۴۱ هزار تَن انسان بی‌گناه را در نوار غزه به شهادت رسانده است.ایالات متحده در کلام بارها بر برقراری آتش‌بس در غزه و شرایط بغرنج مردم در این منطقه تأکید کرده است؛ اما در عمل نه‌تنها حاضر به متوقف کردن فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی نیست بلکه ۷۰ درصد سلاح‌های اسرائیل توسط این کشور تأمین می‌شود.
 
 

پیش‌ازاین بسیاری از گروه‌های حقوق بشری و حتی برخی مسئولان پیشین وزارت خارجه آمریکا از دولت بایدن خواسته بودند تا فروش تسلیحات به اسرائیل را به دلیل نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی متوقف کند. گروه‌های حامی فلسطین در ایالات متحده نیز بارها از دولت خود خواسته‌اند تا فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را قطع کند. آن‌ها به طور ویژه از کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درخواست کرده‌اند تا به طور عملی با تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی گامی در جهت کمک به مردم غزه بر دارد؛ اما این نامزد دموکرات بر تعهد خود به «حفظ امنیت اسرائیل» تأکید و اذعان کرده است که در صورت رسیدن به ریاست‌جمهوری، به تحریم این رژیم اقدام نخواهد کرد.از ابتدای شروع جنگ اسرائیل در غزه، ایالات متحده بارها میلیون‌ها دلار تسلیحات نظامی برای رژیم صهیونیستی تأمین کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره