نماد آخرین خبر

هشدار پسران ترامپ و کندی درباره خطر وقوع جنگ هسته‌ای

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار پسران ترامپ و کندی درباره خطر وقوع جنگ هسته‌ای

ایسنا/ پسران ترامپ و «رابرت اف کندی»، دموکرات سابق گفته‌اند که واشنگتن باید بلافاصله گفت‌وگوهای مستقیم با مسکو را آغاز و از تفسیر خویشتنداری روسیه به عنوان نشانه ضعف این کشور خودداری کند.

به گزارش ایسنا، رابرت اف. کندی دموکرات سابق ماه گذشته میلادی از کاندیداتوری دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر حمایت کرد و درگیری روسیه و اوکراین و پتانسیل آن برای تبدیل شدن به جنگ هسته‌ای را به عنوان یکی از دلایل اصلی این مساله یاد کرد.

دونالد ترامپ جونیور، پسر ترامپ و کندی در مقاله‌ای برای پایگاه خبری هیل نوشتند: «آمریکا و متحدانش که به اوکراین اجازه می‌دهند از سلاح‌های تامین شده غربی برای حملات به داخل عمق روسیه استفاده کند، جهان را بیش از هر زمان دیگری از زمان بحران موشکی کوبا در معرض خطر وقوع جنگ هسته‌ای قرار می‌دهند.»

در ادامه این مقاله با عنوان «مذاکره با روسیه برای پایان دادن به جنگ اوکراین و پیشگیری از فاجعه هسته‌ای» آمده است: «ایالات متحده باید بر یافتن یک راهکار دیپلماتیک برای جنگی که هرگز نباید اجازه وقوع آن را می‌داد، تمرکز کند. کاخ سفید سیاستی را دنبال می‌کند که روسیه به صراحت گفته است که به منزله جنگ آشکار است.»

کندی و ترامپ جونیور در ادامه نوشتند: «برخی از تحلیلگران آمریکایی معتقدند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بلوف می‌زند اما آنها اشتباه می‌کنند و این را نشانه ضعف روسیه می‌دانند. آنها در حال ترویج یک استراتژی ریسک کردن هستند.»

پسر ترامپ و کندی با اشاره به اینکه ایالات متحده به طور پیوسته تحویل تسلیحات به کی‌یف را از توپخانه موشکی و مهمات خوشه‌ای HIMARS گرفته تا تانک‌های آبرامز، جنگنده اف-۱۶ و موشک‌های دوربرد ATACMS گسترش داده است، گفتند هر کدام از این اقدامات «جهان را به لبه پرتگاه نزدیک‌تر می‌کند.»

این ۲ در ادامه مقاله خود نوشتند: «به نظر می‌رسد منطق آنها این است که اگر شما یک خرس را پنج بار تحریک کنید و جواب ندهد، برای بار ششم سخت‌تر او را تحریک می‌کنید. چنین استراتژی ممکن است معقول باشد درصورتیکه خرس دندان نداشته باشد! کاخ سفید بایدن و هریس به نظر فراموش کرده که روسیه یک قدرت هسته‌ای است و بارها گفته که اگر در معرض خطر باشد، آماده است تا از این تسلیحاتش استفاده کند.»

در ادامه این مقاله آمده است:‌ «تصور کنید که روسیه به کشور دیگری موشک، آموزش و اطلاعات هدف را می‌دهد تا به عمق خاک آمریکا حمله کند. ایالات متحده هرگز آن را تحمل نخواهد کرد. ما نباید انتظار داشته باشیم که روسیه نیز چنین چیزی را تحمل کند.»

ترامپ جونیور و کندی استدلال کردند که شلیک موشک‌های آمریکا به روسیه به ناچار به تبادل هسته‌ای منجر می‌شود و هشدار دادند که «این بازی پرتگاه هسته‌ای به اندازه کافی طولانی شده است.»

آنها استدلال کردند که هیچ‌یک از منافع آمریکا در اوکراین در خطر نیست و گفتند: «خطر جنگ هسته‌ای به خاطر فانتزی نومحافظه‌کارانه تسلط کامل جهانی، یک دیوانگی است. چنین جنگی به تمدن و شاید حتی بشریت پایان خواهد داد، بنابراین تنش زدایی از درگیری اوکراین مهمتر از هر یک از موضوعات سیاسی است که ملت ما درباره آنها بحث می‌کنند.»

پسر ترامپ و کندی ادامه دادند: «مردم آمریکا باید در حال حاضر از کامالا هریس، کاندیدای دموکرات‌ها و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بخواهند که برنامه جنگ جنون آمیز خود را تغییر دهند و مذاکرات مستقیم با مسکو را آغاز کنند.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره